Business Hi-Tech

Colaborare intre media digitala si traditionala?

Colaborare intre media digitala si traditionala?

Niklas Zennstrom, ex-KaZaa, ex-Skype, acum Joost

13.07.2007, 20:55 43

Cooperarea, si nu distrugerea reciproca, reprezinta tema majora a intalnirii din acest an a elitei din industriile media si de tehnologie din Sun Valley, SUA. Iar cei doi nordici care au fondat serviciul video online Joost ? Janus Friis si Niklas Zennstrom, dau probabil viata cel mai bine acestui spirit, scrie Reuters.
Friis si Zennstrom, care au terorizat candva industria media cu aplicatia KaZaa de partajare a fisierelor pe Internet, si apoi industria telecom cu aplicatia de telefonie prin Internet Skype, se afla pentru prima oara printre invitatii evenimentului dedicat industriei media din SUA.
Spre deosebire de celelalte afaceri ale celor doi, Joost s-a remarcat prin faptul ca a cautat sa incheie parteneriate cu furnizorii de continut inainte ca show-urile acestora sa fie disponibile online. Compania a incheiat primul sau acord major de distributie cu Viacom cu cateva zile inainte ca firma ce detine printre altele postul MTV sa actioneze in judecata Google pentru incalcarea legii drepturilor de autor pentru publicarea fara autorizatie pe YouTube a unor clipuri video si show-uri.
Spre usurarea executivilor din industria media traditionala, Joost nu le permite utilizatorilor sa incarce pe site propriile lor clipuri video, spre deosebire de YouTube care nu a impus o asemenea restrictie. "Este un moment potrivit pe piata pentru ca industria media traditionala si cea digitala sa colaboreze", crede Mike Volpi, noul director general al Joost. "Tehnologia s-a maturizat pana la un punct in care drepturile de autor pot fi protejate corespunzator".
Cei trei reprezentanti ai Joost inlocuiesc atractia de anul trecut a intalnirii, co-fondatorul YouTube, Chad Hurley, a carui popularitate a terifiat si a atras in acelasi timp reprezentantii gigantilor din industria media traditionala.
Conferinta, gandita la inceputul anilor '80 de bancherul Herbert Allen ca o intalnire de o saptamana intre cei mai puternici oameni de la Hollywood, a pornit cu un discurs al sefului Time Warner, Richard Parsons, urmat de o sesiune despre posibilitatile de finantare prin fonduri de investitii.
"Abia daca am inteles 50% din ce s-a spus", glumeste Blake Krikorian, CEO al Sling Media, despre sesiunea dedicata finantarii. El a revenit in acest an la conferinta cu intentia de a se intalni cu cat mai multi dintre mogulii media si IT pentru a le arata o versiune aproape finala a unei tehnologii care le permite utilizatorilor sa salveze si sa trimita apoi clipuri video cu show-uri difuzate pe televizor.
Echipamentul produs de Sling este asemanator decodoarelor de semnal utilizate de televiziunea prin satelit si le permite utilizatorilor sa urmareasca pe laptop sau telefoane mobile inteligente programele difuzate la televizor.
Anul trecut inventia fusese privita cu neliniste, dar Krikorian s-a intors in acest an inarmat cu un acord semnat cu CBS si Liga Nationala de Hochei, pentru a putea utiliza legal continutul celor doua entitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO