Numărul total de computere (dektop şi portabile) vândute în trimestrul patru al anului trecut în România a fost de aproximativ 211.000, în scădere cu peste 5% faţă de anul precedent, arată datele preliminare ale companiei de analiză IDC, citate de compania Dell.
Dell a ocupat locul doi la nivelul întregii pieţe în trim. 4 din 2011, în condiţiile în care compania americană a înregistrat o creştere de 3,5% a vânzărilor faţă de anul precedent. Pe locul trei în raportul preliminar al IDC este o altă companie americană - Hewlett-Packard, cu 30.387 de unităţi vândute şi o cotă de piaţă de peste 14%.
Demn de notat este că primii patru jucători din top s-au distanţat de restul jucătorilor din punctul de vedere al numărului de unităţi vândute în al patrulea trimestru, cu livrări situate între 27.000 şi 33.000 de PC-uri.
Compania sud-coreeană Samsung, care a adus anul trecut în România şi gama sa de computere, a vândut în T4 puţin peste 6.000 de PC-uri, care i-au adus o cotă de aproape 3%.
Cea mai mare creştere în T4 pe piaţa de PC-uri a fost înregistrată de Fujitsu, ale cărei livrări au urcat cu 82%, la 5.053 unităţi.
Compania americană Apple, ale cărei computere portabile sunt unele dintre cele mai scumpe de pe piaţă, a vândut în trimestrul patru 1.205 laptopuri, în scădere cu aproape 20% faţă de acceaşi perioadă a anului precedent. Cel mai ieftin laptop Apple are un preţ de pornire de aproximativ 4.500 de lei.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels