Business Hi-Tech

Groupon, pierderi de 540 mil. dolari din 2008

Groupon a acumulat pierderi de 540 mil. dolari din 2008

Autor: Adrian Seceleanu

05.06.2011, 23:34 664

Compania americană Groupon, care operează site-uri care oferăcupoane de reduceri în 43 de ţări inclusiv România, a înregistratpierderi operaţionale de 540,2 mil. dolari în cei doi ani şijumătate de funcţionare, arată datele financiare prezentate defirmă odată cu depunerea documentaţiei pentru listarea la bursă,scrie Wall Street Journal.

Groupon speră să strângă până la 750 milioane de dolari prinlistare, încercând să valorifice entuziasmul uriaş alinvestitorilor pentru start-up-uri de succes în online, notează şiReuters. Însă datele financiare publicate de companie (pierderi de413 mil. dolari în 2010 şi de 113,9 mil. dolari în primul trimestrudin acest an) ar putea anula o parte din entuziasmul investitorilorcare au evaluat Groupon la aproximativ 20 mld. dolari, scrieBloomberg.

Pe lângă costurile "uriaşe" cu marketingul, unii analişti aunotat şi fragilitatea poziţiei Groupon, în condiţiile în caremodelul de business al companiei poate fi uşor copiat astfel căfirma are deja câteva sute de rivali. În primul trimestru din acestan Groupon a avut venituri de 644,7 mil. dolari, faţă de 20 mil.dolari în urmă cu un an. În ianuarie 2011 compania a fost evaluatăla 4,75 mld. dolari, odată cu obţinerea unei finanţări de 950 mil.dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO