Business Hi-Tech

Hi5: sute de mii de romani intra pe net doar pentru socializare. Cum comentati?

Hi5: sute de mii de romani intra pe net doar pentru socializare

Ramu Yalamanchi: Retelele sociale sunt un fenomen si in Romania

10.11.2009, 23:32 547

Ramu Yalamanchi, fondatorul hi5.com, apreciaza ca site-ul desocializare detine o cota de 30-40% din utilizatorii de internetdin Romania si de 60% din totalul afisarilor locale de pagini webraportat la afisarile realizate de site-urile inregistrate instudiul de audienta si trafic online realizat de SATI.

"Conform datelor SATI, una din doua-trei persoane conectate lainternet utilizeaza site-ul Hi5", a declarat pentru ZF Yalamanchi."Datele indica un numar cuprins intre 800.000 si un milion deutilizatori unici din Romania, care acceseaza zilnic site-ul Hi5",a adaugat el.

"Cifra arata cat de puternic este acest fenomen al retelelorsociale. Este o componenta de lifestyle, este altceva decattraditionalul browsing pe internet. Nu este vorba de timiditate.Oricum, timiditatea este o caracteristica a tuturor. Retelelefaciliteaza interactiunile sociale. Ele fac oamenii sa treaca maiusor de jena, timiditate", a declarat pentru ZF Calin Rotarus,director general al ARBOinteractive.

In octombrie 2009 au fost inregistrati 4.215.651 de utilizatoriunici pe Hi5 in Romania. De asemenea, site-ul a avut 2.029.243.014afisari in aceeasi perioada. In octombrie anul curent au fostinregistrati cu 155.400 mai multi utilizatori decat inseptembrie.

Jumatate din publicul Hi5: tinerii pana in 25 deani

Peste jumatate din utilizatorii romani ai site-ului Hi5 suntbarbati, respectiv 54%, iar restul sunt femei, in proportie de 46%.Utilizatori de toate varstele acceseaza site-ul de socializare,ponderea cea mai mare avand-o tinerii de 18-25 de ani, cu 46,8%. Pelocul doi se afla persoanele cu varste cuprinse intre 13 si 18 ani,cu o pondere de 36,4%, iar locul trei este reprezentat depersoanele cu varste intre 25 si 35 de ani, respectiv 13,6%.Persoanele cu cea mai inaintata varsta, intre 55 si 65 de ani,reprezinta o proportie de 0,6%.

"Peste 22% din utilizatorii Hi5 din Romania sunt gameri. Deasemenea, in cadrul competitiilor de design web am observat caRomania se distinge de celelalte tari prin designeri foarte activisi creativi", a mai spus Yalamanchi. "Retelele sociale incep sadevina o componenta esentiala a internetului, o parte din bazaacestuia. Astfel, viitorul retelelor sociale va fi identic cuviitorul internetului", a adaugat el.

Reprezentantul companiei a explicat ca utilizatorii unici suntnumarati o data pe luna, respectiv un singur tip de browser cu unsingur tip de IP cu un singur login pe luna. De asemenea, elestimeaza ca vor ajunge la 5 milioane de utilizatori unici pe lunala jumatatea anului 2010.

Cu privire la profilul utilizatorului, varsta reprezinta odistinctie clara intre utilizatori. Venitul nu reprezinta uncriteriu de distinctie.

"Daca te vezi la o cafea cu un prieten de doua ori pe luna, apoide mai multe ori pe luna afli informatii despre el de pe hi5, tesimti mai aproape de acel om. Hi5 dezvolta legaturile sociale.Daca, spre exemplu, o persoana timida nu interactioneaza cu cei dinjurul lui, pe Hi5 va avea sanse mult mai mari sa interactioneze, sainvete sa socializeze, sa invete lucrurile de baza, sa se deschidafata de oameni", a explicat fondatorul site-ului desocializare.

ARBOinteractive, una dintre cele mai mari regii de media onlinede pe piata locala, a lansat ieri ARBO social, departamentspecializat in comunicarea in social media.

"Obiectivul nostru este sa oferim agentiilor si marketeriloruneltele pentru a exploata la maximum potentialul social media, cumar fi crearea de profile, utilizarea componentelor virale,gestionarea comunitatii ce se formeaza in jurul brand-ului, precumsi display advertising targetat pe varsta si sex", a declarat DanHutanu, manager ARBOsocial.

Potential mai mare pentru publicitateaonline

"Suntem deschisi si la alte parteneriate", au afirmat oficialiiARBOinteractive. "Noi estimam ca piata de publicitate online dinRomania ar putea ajunge la pragul ideal de 100 de milioane de euroin trei ani. De asemenea, ne propunem o cota de 75% din baniicheltuiti pe social networking in Romania", au adaugat ei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO