Business Hi-Tech

HP investeste 300 mil. $ in promovarea imprimantelor

HP investeste 300 mil. $ in promovarea imprimantelor
29.08.2007, 18:23 33

Hewlett-Packard (HP), cel mai mare producator de PC-uri si imprimante din lume, intentioneaza sa cheltuiasca 300 mil. dolari (220,7 mil. euro) pentru o campanie de promovare a imprimantelor, cea mai mare suma investita de HP in promovarea acestei linii de business care genereaza cele mai mari profituri pentru companie, scrie Bloomberg.
HP cauta sa isi mareasca avansul fata de rivali pe piata imprimantelor, intentionand sa lanseze produse mai rapide si mai ieftine, atat pentru segmentul consumer, cat si pentru mediul de afaceri. Pe langa partea de productie, HP vrea, de asemenea, sa devina un important operator de servicii de printing pe Web. Mizand pe aceasta strategie, oficialii companiei estimeaza ca vanzarile pe acest segment inca neexploatat vor creste cu 4-6% in acest an.
"Noile produse vor fi mai rapide, mai ieftine si mai usor de folosit", a declarat Vyomesh Joshi, seful diviziei de printing. "Insa, daca tintesti o crestere de 4-6%, afacerile de baza ale companiei nu mai sunt suficiente. Credem ca imprimarea pe Web va creste semnificativ in urmatorii doi ani", a adaugat Joshi.
Cantareti cunoscuti si alte persoane publice vor participa la promovarea noilor imprimante HP, a programelor de design online si a serviciului Snapfish, au precizat oficialii companiei.
Noua campanie publicitara, denumita "Print 2.0", al carei slogan de este "Ai ceva de spus?", va fi lansata pe 5 septembrie. Incepand de astazi insa, utilizatorii pot accesa site-ul companiei pentru a descarca proiecte create de cantareata Gwen Stefani, producatorul de snowboard-uri Jake Burton sau designer-ul Paula Scher. Acestea includ modele pentru albume foto, carti de vizita, etichete si brosuri.
HP a mai lansat comunitati online asemanatoare enciclopediei Wikipedia, unde consumatorii si clientii din segmentul IMM isi pot exprima si schimba ideile si sabloanele pentru diverse proiecte, a mai spus Joshi, adaugand ca utilizatorii au, de asemenea, acces la ghiduri de utilizare dezvoltate de catre experti HP.
Compania a prezentat un serviciu care permite companiilor sa creeze DVD-uri cu emisiuni TV in maxim doua zile de la difuzare. Denumit NextDayTV, serviciul este testat in prezent cu meciurile din cadrul primei ligi de baseball din Statele Unite.
Campania pentru promovarea imprimantelor reprezinta al doilea mare efort publicitar al companiei din ultimii doi ani. In mai 2006, HP a demarat cea mai scumpa campanie publicitara din istoria companiei, destinata promovarii computerelor personale si avand ca scop castigarea clientilor rivalului Dell. Programul a functionat, HP reluand pozitia de lider al pietei producatorilor de PC-uri in al treilea trimestru al anului trecut, dupa o pauza de trei ani.
Vanzarile diviziei de imprimante si consumabile au crescut cu 8,3% in ultimul trimestru fiscal, totalizand 6,75 mld. dolari (4,97 mld. euro). Divizia a generat 39% din profitul total al companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO