Business Hi-Tech

IFA Berlin 2012, între maşini de spălat inteligente, televizoare „supersmart“ şi cele mai noi gadget-uri cu Windows 8 - GALERIE FOTO

IFA Berlin 2012, între maşini de spălat inteligente, televizoare „supersmart“ şi cele mai noi gadget-uri cu Windows 8

IFA Berlin

Autor: Bogdan Alecu

31.08.2012, 00:05 2352

Televizoare inteligente sau super­inteligente, cu tehno­logii de la IPS la LED, neo-Plasma sau OLED, maşini de spălat rufe controlate cu ajutorul unui smartphone, camere foto care pot încărca singure poze pe centre de date online (în cloud) printr-o cone­xiune 3G, 4G sau WiFi. Pe lângă acestea deja telefoanele nou prezentate cu sis­teme de operare precum Windows 8 sau Android 4.1 Jelly Bean nu mai sunt la fel de spectaculoase, cu toate că Sam­sung pregăteşte un nou asalt cu noul Galaxy Note II cu display de 5,5 inchi şi un procesor quad core la 1,6 Ghz.

IFA Berlin este unul dintre cele mai im­portante saloane de electronice la ni­vel mondial, iar la cea de-a 52-a ediţie sunt prezenţi aproape 1.500 de expo­zanţi care ocupă o suprafaţă de peste 140.000 de metri pătraţi. Spre com­pa­raţie, ediţia din 2011 a Salonului Auto de la Frankfurt avea un spaţiu expo­zi­ţional de 235.000 mp ocupat de peste 1.000 de companii din 32 de ţări.

Întreg spaţiul expoziţional al IFA Berlin a fost ocupat pentru cel de-al trei­lea an consecutiv, iar spaţiul chiar a cres­cut cu 1,4% faţă de ediţia de anul trecut. În plus, companiile s-au în­ghe­suit pentru a fi prezente în număr cât mai mare în condiţiile în care IFA Ber­lin setează trendul vânzărilor dinainte de Crăciun. "Ne aşteptăm ca piaţa mon­dia­lă de elec­tro­casnice să crească în acest an cu 8%, la 178 mld. de dolari", a spus Reinhard Zin­kann, preşedintele aso­ciaţiei de comerţ cu electronice de con­sum (ZVEI).

Potrivit analiştilor citaţi de orga­ni­za­torii IFA Berlin, anul acesta piaţa de con­sumer electronics va creşte în acest an la nivel mondial cu 2%, la peste 1.100 de miliarde de dolari.

Pe de altă parte, potrivit studiilor GfK, consumatorii din cele mai mari şa­se ţări vest-europene - Franţa, Ger­ma­nia, Italia, Olanda, Spania şi Marea Bri­ta­nie - au cheltuit mai puţin pe elec­tronice în prima jumătate a acestui an, vân­zările fiind cu 10% mai mici decât în ace­eaşi perioadă a anului trecut. Singura ex­cepţie este Germania, unde retailerii au înregistrat o creştere totală de 8,5% pen­tru vânzările de televizoare şi alte electronice.

Şi în ceea ce priveşte vânzările de te­le­vizoare Germania a făcut notă discor­dantă - a crescut cu 14% în S1 2012 pe fondul Campionatului European de Fotbal faţă de restul vest-europenilor, care au cumpărat cu 9% mai puţin.

În cazul televizoarelor 22% din vânzări sunt generate de modelele de 32 de inchi, în timp ce creşterea vine pe seg­mentul televizoarelor inteligente, ni­şă care a avansat cu 31% în prima ju­mătate a anului.

În acest context, Maarten de Vires, CEO TP Vision, companie din care 30% este deţinută de Philips şi 70% de TPV, estimează pentru acest an o piaţă a televizoarelor de 245 de milioane de uni­tăţi, volum similar cu cel atins anul tre­cut. "Până în 2015 vânzările anuale de televizoare vor ajunge la 500 de mi­lioa­ne de unităţi, din care 80% vor fi te­le­vizoare inteligente, în timp ce în Eu­ropa diagonala de 46 de inchi va deveni un standard. Creşterea pieţei va fi susţi­nu­tă de televizoarele inteligente, diago­nalele tot mai mari la preţuri acce­si­bile şi designul tot mai sub­ţi­re", a spus Maarten de Vries.

Şi tocmai pentru a cu­ceri această pia­ţă produ­că­torii de televizoare pre­cum Sony sau Samsung au venit cu noi teh­nologii la IFA Berlin. Spre exemplu, în stand la Sony predominau tele­vi­zoa­rele "4K" cu o rezoluţie de 3140x2160 pixeli, faţă de 1920x1080 pi­xeli în cazul standardului Full HD.

Cea mai puternică "ofensivă" de noi produse din cadrul IFA Berlin 2012 a avut-o cel mai probabil Samsung. Cu toate că a trecut mai puţin de o săptă­mâ­nă de când a pierdut procesul de un mi­liard de dolari în SUA cu Apple, com­pa­nia sud-core­eană a dorit să atragă toate privirile în cadrul salonului.

Producătorul sud-coreean a lansat cea de-a doua generaţie a tabletei-te­le­fon Galaxy Note alături de Galaxy Ca­me­ra, prima cameră foto "smart" cu sis­tem de operare Android 4.1 Gelly Bean şi noua gamă de device-uri alcătuită din ultra­book, smartphone şi tablete cu sis­te­mul de operare Windows 8 care va fi lansat de Microsoft în luna octombrie a acestui an.

"Anul trecut, la IFA am lansat GALAXY Note, produs care a inaugu­rat o nouă categorie de dispozitive mo­bi­le smart. Anul acesta, tot în cadrul IFA, prezentăm GALAXY Note II, care îi va încuraja pe utilizatori să-şi dez­volte latura creativă. Utilizatorii pot găsi cu uşurinţă informaţii şi capta mai rapid ideile, îşi pot exprima gândurile liber şi gestiona sarcinile mult mai eficient. Acest dispozitiv a fost creat cu scopul de a le da şansa tuturor utilizatorilor să fie creativi, oferindu-le acestora experienţe mai bogate în activităţile zilnice", a de­cla­rat JK Shin, preşedinte al Diviziei de Comu­nicaţii Mobile şi IT a Samsung Electronics.

Funcţia Air View permite pre­vi­zua­lizarea, cu ajutorul S Pen-ului, e-mailul, S Note-ul, S Planner-ul, galeriile de ima­gini sau fişierele video fără să mai fie ne­voie să fie deschise.

Acest lucru per­mi­te o căutare mai uşoară, cât şi vi­zua­lizarea informaţiilor în detaliu fără tran­ziţii ale ecranului.

Galaxy Note II este echipat cu o teh­no­logie hardware de top, care gene­rea­ză crearea eficientă de conţinut, abi­li­tăţile de sharing şi multitasking. Pro­ce­sorul puternic Quad-Core de 1,6GHz şi conectivitatea HSPA Plus sau 4G LTE oferă mutitasking accesibil, tranziţii rapide ale ecranului, căutare mai rapidă şi eficientă, precum şi un timp mai rapid de lansare a aplicaţiilor.

Cea de-a doua premieră a sud-core­eni­lor a fost noua "smart camera" Ga­laxy Camera care vine cu un sistem de operare Android 4.1 Jelly Bean, proce­sor quad-core la 1,4 Ghz, senzor de 16,3 megapixeli şi un zoom optic de 21x. Datorită conectivităţii 3G, 4G şi WiFi, se pot posta în social media sau uploada în cloud imaginile direct de pe cameră.

În cadrul conferinţei de presă din prima zi a salonului, Samsung a prezen­tat noul televizor smart TV ES9000 cu o dia­gonală de 75 de inchi şi tehnologie OLED (organic light emitting diode), aces­ta fiind cel mai mare televizor lansat vreodată cu tehnologia OLED. În pre­zent Samsung este de şase ani lider în in­dustria TV.

Datorită tehnologiei OLED noul TV are un display de o mie de ori mai ra­pid ca un LCD şi oferă cu 20% mai mul­te culori. În plus, acesta dispune de ca­me­ră video pentru teleconferinţe, dar şi pen­tru a controla televizorul prin gesturi sau funcţie Multiview când pe acelaşi dis­play sunt proiectate imagini în un­ghiuri diferite, astfel încât cu ajutorul oche­larilor 3D două persoane pot vizio­na conţinut diferit la acelaşi televizor.

Pentru prima dată în ultimii ani Microsoft a ţinut capul de afiş în ma­joritatea standurilor de la IFA Berlin datorită noului sistem de operare Windows 8 care acum poate fi instalat atât pe telefoane inteligente, cât şi pe tablete cu procesoare tip ARM, dar şi tablete la fel de puternice precum PC-urile sau laptopuri şi desktopuri obiş­nui­te. Spre exemplu, mai bine de jumătate din standul Sony era ocupat de tablete PC de diferite dimensiuni pe care se regăsea instalat noul sistem de operare de la Microsoft.

IFA Berlin este unul dintre cele mai im­portante şi prestigioase evenimente ale industriei IT&C la nivel european, în ca­drul căruia sunt aşteptaţi peste 7.000 de jurnalişti din peste 100 de ţări la nivel mon­dial. Pentru vizitatorii obişnuiţi eve­ni­mentul începe pe data de 31 august, în timp ce pentru presă pe data de 30 au­gust. Cea de-a 52-a ediţie a târgului de teh­nologie reuneşte principalii pro­du­că­tori de electronice şi tele­comunicaţii, de la telefoane mobile, tablete, lap­to­puri şi până la noile electrocasnice inteligente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO