Business Hi-Tech

Investitorii de pe Wall Street asteapta un nou "corn al abundentei" de la Google

07.09.2009, 18:04 19

Google, detinatorul celui mai mare motor de cautare din lume, aavut succes pe baza reclamelor adaugate cautarilor online, insainvestitorii de pe Wall Street asteapta rezultate care sa aratefaptul ca si celelalte investitii ale gigantului vor scoate profit,scrie presa internationala.

"Chiar daca publicitatea din cautarile online reprezinta 95% dinafacerea Google, cred ca toata lumea asteapta urmatoarea mareinventie profitabila a companiei", a declarat John Lutz, un analistal firmei de cercetare Frost Investment Advisors.

Google ii va informa in aceasta saptamana pe investitori cuprivire la cautari si monetizarea serviciilor online, insapurtatoarea de cuvant a gigantului, Jane Penner, a spus caevenimentul se va focaliza mai mult pe veniturile de pe segmentulde cautari online decat pe afaceri precum YouTube.

Gigantul are mii de noi initiative, inclusiv produse de internetmobil si site-ul de partajare video YouTube.com, insa niciuna nu agenerat venituri apropiate de castigurile de pe segmentul depublicitate online care s-au ridicat la suma de 22 mld. dolari anultrecut.

In iulie, Google a dezvaluit faptul ca YouTube face bani dinmiliardele de vizionari de clipuri in fiecare luna si ca seasteapta ca site-ul de partajare video sa devina o afacereprofitabila in viitorul apropiat. Directorii executivi au vrut sanege astfel rapoartele care sustineau ca YouTube, pe care companial-a achizitionat pentru 1,65 miliarde de dolari in 2006, nu are unmodel de afaceri credibil.

Colin Gillis, analistul firmei de cercetare Brigantine Advisors,a declarat ca formatele noi de reclame care includ clipuri video arputea reprezenta baza cresterii gigantului online in viitor, intimp ce compania se afla in discutii cu advertiseri precum Johnson& Johnson si Procter & Gamble.

"Google trebuie sa le ofere un format bun pentru a transmitesentimente. Acesta va fi urmatorul segment major", a spusGillis.

Google a intentionat sa-si extinda afacerile de displayadvertising prin achizitionarea companiei DoubleClick pentru 3,1mld. dolari in 2008, insa rivalii Yahoo, Microsoft si AOL al firmeiTime Warner inca domina piata respectiva.

De asemenea, analistii scot in evidenta eforturile companiei pesegmentul dispozitivelor mobile, precum aplicatii de cautarispecializate pentru smartphone-uri, ca o extindere naturala aafacerilor sale. Pretul fiecarei reclame trebuie sa fie mai maredeoarece Google poate afisa mai putine link-uri platite pe ecranulunui telefon mobil, a declarat Jeff Lindsay, un analist alcompaniei Sanford Bernstein. Mai mult, continutul telefonului arepotentialul de a incorpora locatia geografica a utilizatorului,fapt care face reclamele sa fie mai specifice si relevante, astfelpretul lor creste din nou, a adaugat el.

"Ipoteza a fost legata de cautarile mobile care ar genera maimult venit pe cautare", a mai spus Lindsay. Analistii estimeaza capublicitatea de cautari mobile genereaza mai putin de 5% dinveniturile companiei Google. Intrebarea este cand anume mobilul vadeveni o sursa semnificativa de venit pentru gigantul online.

"Nu in acest an, ci in urmatorii trei-patru ani", a spusLindsay. YouTube se afla in discutii cu studiourile de la Hollywoodin scopul lansarii unor servicii online de inchiriere a filmelor,au sustinut doua persoane apropiate companiei. Sony PicturesEntertainment si Lions Gate Entertainment au inceput sa discute cuYouTube posibilitatea de a oferi filme noi prin intermediulsite-ului popular, au adaugat persoanele care doresc sa ramanaanonime din cauza faptului ca discutiile sunt private.

YouTube, care ii are ca furnizori principali de clipuri peutilizatorii sai, a inceput sa adauge material profesionist pentrua atrage mai multi advertiseri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO