Business Hi-Tech

K Tech - Ultra PRO si-a bugetat o crestere medie de 25%

19.01.2005, 00:00 25

Grupul K Tech - Ultra Pro, specializat in distributia de echipamente IT&C si electronice, dar care activeaza si in domeniul sofware, solutii integrate si servicii, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 66,5 milioane de dolari (53,6 milioane de euro) cu mai bine de zece procente peste target-ul sau initial.
Conducerea companiei mizeaza in 2005 pe o rata medie de crestere de 25%, au declarat pentru ZF oficialii K Tech - Ultra Pro. Ritmul extensiv de dezvoltare a retelei de magazine, dar si cresterea numarului de branduri distribuite, vor fi mentinute in aceeasi parametri ca anul trecut. Reteaua de magzine va ajunge la sfarsitul lui 2005 la un numar estimat de 80 de locatii in intreaga tara.
Incasarile companiei in 2004 au fost per-total cu 42% mai mari decat anul anterior, cand compania raportase afaceri de 37,7 de milioane de euro. K Tech Ultra Pro a avut un sezon de sarbatori foarte bun, cu incasari totale de 21,7 milioane de dolari (16,7 milioane de euro), cu aproape 40% mai mari decat trimestrul al treilea, cand incasarile ajungeau la 15,1 milioane de dolari (12,1 milioane de euro). Pe trimestrul intai al 2004 compania raportase incasari totale de 15,2 milioane de dolari (12,6 milioane de euro), iar in cel de-al doilea 14,5 milioane de dolari (11,9 milioane de euro).
Activitatea de distributie de produse IT&C si electronice a adus companiei aproximativ 60% din incasarile realizate in 2004, prin K Tech Electronics, iar segmentul retail - magazinele Ultra Pro - a reprezentat restul de 40%. Activitatea K Tech se desfasoara cu ajutorul a 1.500 de reselleri, numarul lor crescand fata de anul anterior.
Divizia de telefonie mobila a Ultra Pro a realizat in 2004 afaceri de 2,72 milioane de dolari (2,19 milioane de euro). Dealer Connex, Ultra Pro a reusit sa se califice in topul principalilor zece parteneri ai operatorului de telefonie mobila. Aproape 89% din incasari au reprezentat insa vanzari de telefoane mobile, 8% sunt din conectarile la abonamente, iar 3% din vanzarile de cartele pre-paid.
Anul trecut a crescut si numarul de PC-uri vandute la nivel national, depasind 48.000 de unitati, spun oficialii companiei. Cifra este cu aproape 60% mai mare decat in 2003. Conform studiilor recente ale IDC, in 2004 s-au vandut 400.000 de PC-uri pe piata locala, cota de piata a Ultra Pro fiind astfel in jurul a 12 procente.
In 2004, K Tech - Ultra Pro a devenit distribuitor in Romania pentru doua companii internationale binecunoscute, Samsung si Logitech. Extinderea lantului de magazine al companiei a continuat in ritm alert. Astfel, daca la sfarsitul lui 2003, reteaua de retail a grupului insuma 30 de magazine distribuite in toata tara, la finalul lui 2004 grupul dispunea de 56 magazine, din care 18 in Bucuresti. Investitia totala pentru deschiderea de magazine noi a atins in 2004 cifra de 2 milioane euro.
Grupul s-a concentrat puternic si pe segmentul software si servicii IT, prin compania Ultra Pro Software, specializata in aplicatii, dar si solutii integrate. Compania ofera de asemenea sisteme inteligente de pontaj si de control al accesului in institutii (ultra Tracker), sisteme de supraveghiere video ZKS si platforme pentru comertul electronic. Ultra Pro Software a fost infiintata in 2003.
Conform studiului realizat de compania americana de analiza IDC, grupul K-Tech Ultra Pro este in pozitia a treia pe piata locala a computerelor (desktop, laptop si servere), dupa Flamingo si HP Romania. Compania este detinuta de Cristian Fughina si Alina Fughina. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO