Listarea Facebook

Zuckerberg, cel mai prost plătit executiv al Facebook. Cât câştigă ceilalţi directori?

Zuckerberg, cel mai post plătit executiv al Facebook. Cât câştigă ceilalţi directori?

Foto: AFP

Autor: Vlad Popescu - Mediafax

02.02.2012, 12:45 1869

Mark Zuckerberg, fondatorul şi principalul acţionar al Facebook, a decis să-şi reducă salariul la suma simbolică de un dolar pe an începând din 2013, urmând exemplul cofondatorului Apple Steve Jobs.

Anul trecut, Zukerberg a câştigat 1,48 milioane de dolari, fiind cel mai prost plătit dintre cei cinci executivi cheie ai companiei.

Sheryl Sandberg, principalul "locotenent" al lui Zuckerberg şi director operaţional executiv (COO) la Facebook, a avut anul trecut o remuneraţie totală de 30,8 milioane de dolari, cea mai mare parte în acţiuni ale companiei.

Sandberg, una dintre cele mai puternice femei din Silicon Valley, supraveghează numeroase operaţiuni, inclusiv vânzări, marketing, dezvoltare, resurse umane, politică şi comunicare. Ea a construit şi administrat timp de câţiva ani canalele de vânzări online ale Google pentru advertising, publishing şi produse şi servicii destinate consumatorilor. Înainte de Google, Sandberg a ocupat poziţii la Trezoreria Statelor Unite în timpul administraţiei Clinton şi la Banca Mondială, numărându-se printre apropiaţii lui Lawrence Summers.

Mike Schroepfer, vicepreşedinte executiv al companiei care se ocupă de partea tehnică (engineering), a câştigat 24,7 mil. dolari, iar directorul financiar (CFO) David Ebersman a încasat 18,7 mil. dolari.

Un alt perosnaj mai puţin cunoscut din spatele lui Zuckerberg este Peter Thiel, investitor şi membru în Consiliul de Administraţie al companiei. Thiel a fost primul acţionar şi director venit "din afară" la Facebook. Thiel a fondat serviciul de plăţi online PayPal pe care l-a vândut în 2002 retailerului eBay pentru 1,5 miliarde de dolari.

Christopher Cox, vicepreşedinte de dezvoltare a produselor, se ocupă de strategia de piaţă a Facebook şi supraveghează dezvoltarea şi designtul produselor şi serviciilor oferite. El s-a alăturat companiei în 2005 ca inginer software şi a contribuit la primele versiuni ale unora dintre cele mai de succes servicii oferite de platforma de socializare online.

Dan Rose, vicepreşedinte pentru relaţia cu partenerii, se ocupă de parteneriatele încheiate de Facebook în mediul de afaceri, încheind colaborări cu studiouri hollywoodiene, producători de jocuri video, companii de telefonie mobilă şi constructori auto. Rose este de asemenea principala figură responsabilă de fuziuni şi achiziţii la Facebook. Fost manager la Amazon.com, Rose a contribuit la dezvoltarea primei variante a gadget-ului Kindle.

De operaţiunile Facebook în domeniul advertisingului, probabil principala sursă de profit a companiei, se ocupă David Fischer, vicepreşedinte pentru advertising şi afaceri globale. Fischer a petrecut şapte ani la Google, contribuind la construcţia celei mai mari reţele de publicitate online din lume. Anterior, Fischer a ocupat o poziţie oficială la Trezoreria SUA, în timpul administraţiei Clinton.

Astfel, Zuckerberg se poate baza pe o echipă nu numai bine pregătită pentru dificultăţile operaţionale şi riscurile cu care s-ar putea confrunta compania, ci şi conectată politic, cu influenţă în mediul de afaceri nord-american şi mondial.

Popularitatea tot mai mare a Facebook exercită presiuni severe asupra unor nume consacrate ale internetului, precum Google sau Yahoo. În 2011, reţeala de socializare a devenit principalul furnizor de display ad-uri online în SUA după venituri, depăşind Yahoo, potrivit companiei de cercetare eMarketer.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO