Business Hi-Tech

Microsoft a vândut mai puţin de 10.000 de mobile Kin

05.07.2010, 23:12 53

Microsoft, cel mai mare producător de soft din lume, a opritatât de brutal lucrul la dezvoltarea unei linii complete detelefoane mobile inteligente (smartphone) pe fondul vânzărilorfoarte slabe, care nu au depăşit nici măcar 10.000 de unităţi,scrie The New York Times.

Inginerii şi executivii companiei au avut nevoie de doi anipentru a crea linia de smartphone-uri Kin, însă decizia de a stopalucrul la aceste produse a venit la nici două luni de la lansare.Angajaţii gigantului soft au fost iritaţi să observe că angajaţiioperatorului de telefonie mobilă Verizon preferau să le propunăclienţilor telefoane cu sistemul de operare al Google, ferindu-sesă promoveze Microsoft Kin. Verizon era partener exclusiv pentrumobilele Kin.

"Activitatea a fost întreruptă abrupt pentru că nimeni nucumpăra telefoanele şi nici nu existau motive credibile să sperămcă acest lucru se va schimba", a declarat pentru publicaţiaamericană o persoană apropiată Microsoft.

Dacă gigantul software nu a vândut în două luni nici 10.000 demobile din seria Kin, Apple a vândut în câteva zile de la lansareaproximativ 1,7 milioane de telefoane iPhone 4.

"Cred că este un record din punctul de vedere al rapidităţii cucare un produs a fost scos de pe piaţă", a declarat Michael Cronan,un designer care a lucrat la brandingul unor produse precum AmazonKindle. "Pare că a fost o imensă greşeală a Microsoft".

Retragerea Kin se adaugă unei lungi liste de produse - de laceasuri până la playere mp3 - care n-au avut succesul scontat dedivizia consumer a Microsoft. Ele se adaugă eşecurilor înregistratede divizia business, care a suferit de asemenea din cauza unorproduse precum Windows Vista.

Eşecul Kin este în mod particular o reflecţie a luptei duse deMicrosoft de a oferi ceea ce generaţia tânără, obsedată detehnologie, îşi doreşte. De la produse ca mobilele până la uneleaplicaţii, Microsoft pare a nu ţine pasul cu vremurile, scrie NewYork Times.

O parte a acestei probleme este abilitatea companiei de aintriga şi atrage dezvoltatorii de soft, un aspect cheie pentruevoluţia pe termen lung a afacerilor companiei. Când vine vorba degadgeturi, programatorii şi-au îndreptat acum atenţia spreplatformele Apple şi Google.

"Microsoft este total în afara radarului pentru dezvoltatorii deaplicaţii deosebite", a declarat Tim O'Reilly, editorul unei seriide ghiduri despre utilizarea diverselor tehnologii IT.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO