Business Hi-Tech

Microsoft va lansa un player de continut digital, atacand suprematia Apple

25.07.2006, 18:48 14

Cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, a confirmat zvonurile recente legate de o posibila lansare a unui player de melodii digitale si de continut video anul acesta, care sa concureze popularele playere iPod ale producatorului american de echipamente electronice si IT Apple, scrie The New York Times.
Noul player va fi lansat sub marca Zune si le va permite utilizatorilor sa descarce melodii si clipuri video de pe Internet fara a necesita sa fie conectat la un computer, fapt care ii va oferi un avantaj competitiv asupra playerelor Apple, pe o piata in valoare de peste 4 miliarde de dolari (3,15 miliarde de euro) a echipamentelor multimedia portabile, relateaza publicatia americana.
Totodata, Microsoft are in plan sa lanseze si un serviciu de descarcare de melodii digitale si clipuri video de pe Internet, similar cu magazinul de continul online iTunes al Apple, scrie The New York Times.
"Vom furniza o intreaga suita de produse sub marca Zune, iar primele dintre ele vor fi disponibile in acest an", a declarat Chris Stephenson, managerul departamentului responsabil pentru piata produselor de divertisment si a serviciilor din Microsoft.
Insa piata pe care Microsoft are in plan sa patrunda nu este una usor de castigat, sunt de parere unii analisti din domeniu. Suprematia Apple este destul de greu de subminat, avand in vedere faptul ca playerele iPod reprezinta peste jumatate din numarul de playere de melodii digitale vandute in SUA, iar iTunes este sursa a 70% din totalul melodiilor descarcate de pe Internet, conform unui studiu realizat de compania de cercetare NPD Group.
"Microsoft va avea de infruntat o concurenta puternica. Va fi dificil pentru ei sa creeze un dispozitiv cu acelasi grad de distinctie cum s-a intamplat in cazul Apple cu iPod", a comentat Michael Gartenberg, director de cercetare in cadrul companiei Jupiter Research.
Microsoft nu a anuntat care va fi pretul noului dispozitiv sau daca ar fi dispusa sa accepte pierderi in segmentul de hardware, compensandu-le prin vanzarea de muzica, filme si, eventual, jocuri video, strategie adoptata in cazul consolei pentru jocuri video xBox, scrie The New York Times. Playerul Zune va avea parte de o campanie de marketing foarte agresiva, sunt de parere unii analisti in domeniu.
"Miza este foarte mare. Microsoft trebuie sa depuna eforturi serioase pentru a avea succes, dar compania detine resurse financiare importante si este foarte perseverenta", a declarat Toan Tran, analist la Morningstar.
Oricum, Microsoft are sanse de succes pe piata playerelor de melodii digitale, avand in vedere faptul ca cererea pentru astfel de echipamente este tot mai mare, mai ales in SUA, tara de provenienta a celor doi giganti din industria IT. Unul din cinci americani cu varsta de peste 12 ani detine un player de melodii, iar unul din 20 de utilizatori are mai mult de un player, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Ipsos. Practic, peste 54% dintre adolescenti detin un player de melodii, in timp ce procentul printre utilizatorii cu varsta cuprinsa intre 18 si 34 de ani este de 30%, iar in cazul celor care depasesc 35 de ani, 18% dintre ei sunt posesorii unui player de melodii digitale, conform studiului Ipsos.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO