Business Hi-Tech

News Corp va vinde filme pe Internet

15.08.2006, 20:07 14

Gigantul media News Corp., controlat de mogulul Rupert Murdoch, are in plan sa inceapa sa comercializeze filme si emisiuni de televiziune produse de Twentieth Century Fox pe site-urile sale de Internet, in incercarea de a castiga o parte din piata continutului digital, scrie publicatia britanica Financial Times.
Spre exemplu, compania le va permite utilizatorilor sa descarce de pe Internet, de pe site-uri precum reteaua sociala MySpace.com pe care o detine sau de pe site-urile IGN Entertainment, continutul video, in schimbul unei sume de bani, utilizatorii obtinand astfel drepturi de proprietate asupra filmului sau emisiunii TV descarcate online, scrie presa internationala.
In acest sens, News Corp. si Twentieth Century Fox au incheiat un parteneriat in urma caruia filme precum "X-Men: The Last Stand" sau emisiuni TV printre care "24" vor fi distribuite pe Internet pe site-urile gigantului media, incepand cu luna octombrie a acestui an.
Utilizatorii vor avea de asemenea posibilitatea sa copieze filmele si emisiunile pe diferite echipamente portabile printre care si popularele playere de melodii digitale si continut video iPod ale Apple, cel mai mare producator american de echipamente electronice si IT.
Pretul de vanzare al unui film semnat Twentieth Century Fox descarcat de utilizatori de pe Internet va fi de 20 de dolari (aproximativ 15,5 euro), in timp ce pentru o emisiune de televiziune internautii vor plati 2 dolari (1,5 euro), scrie Financial Times.
"Strategia noastra de a le oferi clientilor continut video prin Internet, pe site-urile celor mai mari companii media din lume, este sustinuta prin acest parteneriat cu News Corp.", a explicat Peter Levinsohn, presedinte al diviziei de media digitala a Twentieth Century Fox.
Compania vinde deja filme si emisiuni de televiziune pe Internet, insa numai pe servicii specializate in distributia de astfel de continut, cum ar fi CinemaNow sau Movielink.
Spre deosebire de alte studiouri de filme precum Walt Disney, Paramount Pictures al gigantului media Viacom care detine si reteaua de televiziune MTV sau Warner Bros al Time Warner, Twentieth Century Fox nu a investit inca pentru a le oferi utilizatorilor continutul video si pe alte site-uri de Internet, scrie Financial Times.
Reteaua sociala MySpace, achizitionata de Rupert Murdoch anul trecut, a devenit unul dintre cele mai populare pagini de Internet din lume, cu peste 100 de milioane de utilizatori inregistrati la nivel mondial.
Site-ul este dedicat in special utilizatorilor tineri, cu varsta pana in 30 de ani care isi doresc sa se intalneasca online pentru a discuta intre ei sau pentru a face schimb de filme, melodii si poze, relateaza presa internationala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO