Business Hi-Tech

Piaţa electro-IT&C în T2: explozie pe tablete şi mobile, declin pe TV, foto şi electronice

Piaţa electro-IT&C în T2: explozie pe tablete şi...

Autor: Adrian Seceleanu

20.08.2013, 00:07 25

Vânzările de telefoane mobile au crescut cu 17%, la 99 mil. euro, în trimestrul 2, iar cele de tablete au avut o valoare dublă, potrivit datelor companiei de analiză GfK. În primul semestru din acest an piaţa a crescut cu 4,3%, la 699 mil. euro.

Smartphone-urile şi tabletele PC sunt produsele care au înregistrat în al doilea trimestru unele dintre cele mai mari creşteri ale vânzărilor şi au contribuit astfel semnificativ la un avans al pieţei locale de produse electro-IT&C de 4,7%, până la valoarea de 350 mil. euro, potrivit datelor publicate de compania de analiză GfK România.

„Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a urmat tendinţa din primul trimestru, arătând o creştere de 4,7% în trim. 2 din 2013 faţă de acelaşi trimestru al lui 2012. Primele şase luni ale anului au adus o creştere de 4,3% faţă de prima jumătate a lui 2012, ajungând la o valoare de 699 milioane de euro. Cel mai mare sector din trimestrul al doilea din 2013 a fost cel de telecom, cu o valoare totală de 99 milioane de euro, acesta fiind totodată sectorul care a generat cea mai mare creştere de valoare, de 17% faţă de trim. 2 din 2012. O altă creştere notabilă a fost cea înregistrată de sectorul electrocasnicelor mari, de aproape 5% în valoare faţă de trim. 2 din 2012, precedentul trimestru de creştere pentru acest sector înregistrându-se în anul 2011. Piaţa foto, care a înregistrat o descreştere de 25,5%, îm­preună cu piaţa de imprimante şi multifuncţionale (-8,8%) şi piaţa de electronice (-5,2%) au fost singurele sectoare cu rezultate negative“, conform datelor GfK.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO