Business Hi-Tech

Publicitatea online a crescut cu 35% in SUA

25.05.2007, 18:08 16

Piata publicitatii pe internet din Statele Unite a urcat cu 35% in 2006, firmele investind 16,9 mld. $ (13,46 mld. euro) in reclame online, precizeaza un studiu efectuat de Interactive Advertising Bureau (IAB) si PricewaterhouseCoopers, citat de presa internationala.
Desi este al patrulea an consecutiv de crestere, analistii se asteapta ca evolutia sa continue.
IAB a comunicat de asemenea rezultatele pentru al patrulea trimestru fiscal al anului 2006, in care veniturile publicitare au totalizat 4,8 mld. dolari (3,72 mld. euro).
"Cresterea anuala de 35% este fantastica. Suntem foarte multumiti", a declarat Sheryl Draizen, general manager si senior vice president al IAB. Insa, pentru a continua evolutia favorabila, anumite aspecte ar trebui imbunatatite, iar unele oportunitati ar trebui fructificate, a adaugat Draizen.
Multe companii nu isi testeaza reclamele online cu aceeasi seriozitate cu care testeaza materialele publicitare destinate suporturilor media traditionale - televiziune, radio, publicatii. De asemenea, publisherii trebuie sa convinga aceste firme de faptul ca promovarea online le poate ajuta procesul de vanzari de produse si servicii.
Internetul este un instrument conceput pentru a familiariza oamenii cu un anume brand, dar si pentru a masura intentia de cumparare a publicului, a precizat Draizen, adaugand ca o parte mai mare din bugetul de marketing ar trebui alocata promovarii online. In prezent companiile cheltuiesc mai putin decat ar trebui pe publicitatea prin intermediul internetului, care genereaza doar 6% din veniturile publicitare totale din 2006.
"Este o disproportionalitate mare daca luam in considerare cati oameni acceseaza internetul si perioadele de timp petrecute online", a mai spus Draizen. Prin contrast, in 2006, companiile americane au cheltuit aproximativ 58 mld. dolari (46,22 mld. euro) pentru direct mailing si aproximativ 51,2 mld. dolari (40,8 mld. euro) pentru reclamele ce apar in ziare.
Studiul a relevat faptul ca publicitatea furnizata de motoarele de cautare pe internet a generat 40% din totalul veniturilor din 2006, reprezentand cel mai puternic segment al pietei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO