Piaţa de publicitate online din România a înregistrat anul trecut o valoare de 112,8 mil. lei (circa 25,4 mil. euro), în creştere cu 7% faţă de 2013, potrivit unui studiu realizat de către IAB România - o asociaţie care reuneşte agenţii şi regii de publicitate pe internet - şi compania de consultanţă PwC România.
Valoarea de 113 mil. lei este calculată agregând datele furnizate de 21 de companii, care reprezintă peste 1.000 de site-uri. Suma nu include veniturile totale obţinute de pe piaţa locală de giganţii americani Facebook şi Google, dar nici nu exclude complet activitatea celor două companii, a explicat pentru ZF Ionuţ Oprea, preşedintele IAB. „Cifrele includ o parte din această activitate (a Google şi Facebook - n. red.), mai exact includ campaniile derulate pe aceste canale de către agenţiile pe care le-am invitat în mod special să participe la studiu pentru asta, care declară în cadrul studiului campaniile derulate de ele pe aceste două canale, alături de celelalte campanii derulate. Aşadar, cifra reflectă o parte măsurabilă din această activitate, cu aceeaşi metodologie cu care măsurăm şi publicitatea online pe restul canalelor.“