Business Hi-Tech

Publicitatea online: plus 25% in fiecare an

23.12.2005, 18:36 14

Piata publicitatii online a crescut peste asteptari in 2005 la nivel global, iar evolutiile i-au facut pe analistii domeniului sa anunte ca industria va continua marsul fortat cel putin pentru cinci ani.

Cresterea a fost estimata la 25% pe an pentru urmatorii cinci ani, conform unui raport la JMP Securities.

Pentru 2006 compania prevede incasari totale de 26,4 miliarde de dolari (22 miliarde de euro), iar in 2007 se va ajunge la cel putin 33,2 miliarde de dolari (27,7 miliarde de euro).

Publicitatea pe Internet reprezinta in Statele Unite aproape 5% din totalul industriei, iar in 2010 va ajunge sa reprezinte circa 11% din totalul industriei advertising-ului. Cresterile sunt stimulate si de analiza comportamentului publicului tinta, care petrece tot mai mult timp pe Internet in detrimentul televizorului. Circa 30 din timpul petrecut pentru divertisment este alocat acum calculatorului, pe primul loc de altfel in optiunile consumatorilor, arata un studiu al Forrester Research.

In acelasi timp, analistii sunt mai sceptici in privinta comertului online. Desi industria a crescut anul acesta, procentul este considerat cel mai pesimist posibil: doar 16%, conform Goldman Sachs, Harris Interactive si Nielsen NetRatings. Acest lucru se datoreaza vanzarilor tot mai slabe de CD-uri si DVD-uri, dar si vanzarilor mai reduse de jocuri video pentru PC.

Piata americana continua sa fie cea mai importanta din lume in privinta incasarilor realizate, atat pentru publicitatea online, cat si pentru comertul electronic. Google si Yahoo! domina piata publicitatii pe Internet, dar incep sa isi faca simtita prezenta si pe segmentul comertului.

Yahoo! continua sa aiba cei mai multi vizitatori, peste 100 de milioane de oameni pe luna, iar MSN a urcat pe doi cu 91 de milioane, Google avand "numai" 85 de milioane de vizitatori in noiembrie 2005, conform Nielsen Netratings.

Numarul de vizitatori unici pe Yahoo! a crescut cu 10% fata de luna noiembrie 2004, spun analistii.

Site-urile Apple au inregistrat cea mai spectaculoasa crestere fata de anul trecut, de aproape 57%, ajungand la 31 de milioane de vizitatori unici pe luna. Acest lucru se datoreaza in special magazinului de muzica si popularitati playerului de muzica digitala iPod, pe care toata lumea l-a admirat pe site chiar daca nu toti l-au cumparat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO