Business Hi-Tech

RCS&RDS face în premieră o campanie de fidelizare pentru baza de abonaţi

Autor: Adrian Seceleanu

07.12.2011, 19:02 2743

RCS&RDS a ieşit pentru prima dată pe piaţă în istoria de 17 ani a companiei cu o campanie promoţională prin care să-şi fidelizeze baza de clienţi din România, cea mai mare piaţă ca număr de abonamente şi venituri.

Răspunzând unor întrebări ale ZF în legătură cu această campanie, anunţată pe 2 decembrie, reprezentanţii RCS&RDS au menţionat că operatorul a mai organizat în trecut campanii promoţionale, subliniind însă că, într-adevăr aceasta este prima "axată exclusiv pe fidelizare".

Într-adevăr, în condiţiile în care unele segmente ale pieţei de comunicaţii şi-au atins limitele de creştere din punct de vedere al numărului de clienţi - telefonia mobilă & cablul TV plus televiziunea prin satelit sunt doar două exemple - termenul "fidelizare" îşi face loc din ce în ce mai des în vocabularul top managerilor din industrie.

Într-un interviu acordat recent ZF, Julien Ducarroz - directorul comercial al Orange - cel mai mare jucător de pe piaţa locală telecom, spunea că păstrarea abonaţilor existenţi este o prioritate şi mai mare faţă de anii precedenţi. "Cred că nu este un secret, am spus-o de multe ori, piaţa este saturată. Pentru noi este în mod evident mai importantă baza existentă de clienţi. Dacă trebuie să aleg - şi clienţii noi şi cei existenţi sunt importanţi, dar ştiu ceva sigur: că am 10 milioane de clienţi. Dacă fac o treabă bună, poate că voi atrage încă o jumătate de milion de clienţi din alte reţele, dar şi dacă sunt foarte bun, tot nu voi putea atrage un număr foarte mare."

Într-o poziţie relativ similară se situează cel mai probabil şi RCS&RDS, care simte probabil că piaţa de servicii TV nu mai are resurse de creştere ca în trecut şi atunci păstrarea clienţilor existenţi, plus promovarea unor posturi TV proprii devine de o importanţă majoră.

RCS e liderul pieţei locale de televiziune - cu aproximativ trei milioane de clienţi, numărul pe net fix - cu 1,2 milioane de abonaţi şi numărul doi pe telefonei fixă, cu peste un milion de utilizatori.

Aşa cum a obişnuit piaţa, RCS&RDS a intrat şi pe această "piaţă" a campaniilor de fidelizare la fel de agresiv ca pe internet sau cablu, punând în joc un buget consistent, de 680.000 de euro (2,9 mil. lei).

RCS&RDS a avut anul trecut în România afaceri de peste 400 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO