RCS&RDS a ieşit pentru prima dată pe piaţă în istoria de 17 ani a companiei cu o campanie promoţională prin care să-şi fidelizeze baza de clienţi din România, cea mai mare piaţă ca număr de abonamente şi venituri.
Răspunzând unor întrebări ale ZF în legătură cu această campanie, anunţată pe 2 decembrie, reprezentanţii RCS&RDS au menţionat că operatorul a mai organizat în trecut campanii promoţionale, subliniind însă că, într-adevăr aceasta este prima "axată exclusiv pe fidelizare".
Într-adevăr, în condiţiile în care unele segmente ale pieţei de comunicaţii şi-au atins limitele de creştere din punct de vedere al numărului de clienţi - telefonia mobilă & cablul TV plus televiziunea prin satelit sunt doar două exemple - termenul "fidelizare" îşi face loc din ce în ce mai des în vocabularul top managerilor din industrie.
Într-un interviu acordat recent ZF, Julien Ducarroz - directorul comercial al Orange - cel mai mare jucător de pe piaţa locală telecom, spunea că păstrarea abonaţilor existenţi este o prioritate şi mai mare faţă de anii precedenţi. "Cred că nu este un secret, am spus-o de multe ori, piaţa este saturată. Pentru noi este în mod evident mai importantă baza existentă de clienţi. Dacă trebuie să aleg - şi clienţii noi şi cei existenţi sunt importanţi, dar ştiu ceva sigur: că am 10 milioane de clienţi. Dacă fac o treabă bună, poate că voi atrage încă o jumătate de milion de clienţi din alte reţele, dar şi dacă sunt foarte bun, tot nu voi putea atrage un număr foarte mare."
Într-o poziţie relativ similară se situează cel mai probabil şi RCS&RDS, care simte probabil că piaţa de servicii TV nu mai are resurse de creştere ca în trecut şi atunci păstrarea clienţilor existenţi, plus promovarea unor posturi TV proprii devine de o importanţă majoră.
RCS e liderul pieţei locale de televiziune - cu aproximativ trei milioane de clienţi, numărul pe net fix - cu 1,2 milioane de abonaţi şi numărul doi pe telefonei fixă, cu peste un milion de utilizatori.
Aşa cum a obişnuit piaţa, RCS&RDS a intrat şi pe această "piaţă" a campaniilor de fidelizare la fel de agresiv ca pe internet sau cablu, punând în joc un buget consistent, de 680.000 de euro (2,9 mil. lei).
RCS&RDS a avut anul trecut în România afaceri de peste 400 mil. euro.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels