Business Hi-Tech

Reţeaua socială MySpace, eşecul lui Rupert Murdoch

Autor: Adrian Seceleanu

06.02.2011, 23:40 36

Reţeaua socială MySpace, pentru care magnatul media australianRupert Murdoch a plătit în 2005 aproape 600 de milioane de dolari,ar putea fi vândută în pierdere, pentru o sumă de peste 10 ori maimică, scrie agenţia de ştiri Bloomberg.

News Corp. ar putea ajunge să vândă MySpace pentru 50 până la200 de milioane de dolari, potrivit sursei citate.

MySpace, o reţea socială fondată în anul 2003 în Statele Unite,era în anul preluării de către News Corp. în plină expansiune.

Un an mai târziu, în 2006, MySpace era cea mai mare reţeasocială din lume, cu peste 100 de milioane de utilizatori - poziţiedeţinută până în anul 2008, când rivalii de la Facebok auînregistrat în premieră valori mai ridicate ale traficului pe site.În prezent, MySpace are mai puţin de 70 de milioane de utilizatori,în timp ce Facebook are aproape 600 de milioane.

News Corp. nu oferă detalii privind veniturile MySpace. Acesteaau fost însă estimate la aproape 400 de milioane de dolari în 2009,o jumătate din încasările estimate ale Facebook în aceeaşiperioadă.

Oficialii News Corp. au declarat săptămâna trecută că iau înconsiderare mai multe opţiuni în ceea ce priveşte MySpace, printrecare şi apariţia unor "noi proprietari".

"News Corp. a fost deschisă să discute cu noi despre MySpace", adeclarat pentru Bloomberg Justin Siegel, CEO al MocoSpace, o reţeasocială care este interesată de preluarea reţelei MySpace.

Reprezentanţii News Corp. nu au comentat declaraţiile luiSiegel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO