Business Hi-Tech

Samsung: Românii vor cumpăra 3.000-4.000 de televizoare 3D în 2010

10.08.2010, 23:40 46

Numărul televizoarelor 3D vândute până la finalul acestui an înRomânia va fi de aproximativ 3.000-4.000 de bucăţi, echiva­len­tulunui procent din totalul de 400.000 de televizoare cu plas­mă, LCDşi LED care vor fi comercializate în 2010, potrivit esti­mărilorlui Raul Filip, directorul diviziei audio-video a SamsungElectronics România. Piaţa televizoarelor cu ecran plat va fiastfel în uşoară scădere faţă de 2009, când nivelul vânzărilor s-aridicat la aproximativ 423.000 de unităţi, la care s-au adău­gatalte 376.000 de televizoare cu tub catodic, potrivit datelorcom­paniei de cercetare de piaţă Gfk România, în timp ce din punctde vedere valoric, vânzările au însumat peste 200 mil. euro.
Televizoarele 3D vor însemna astfel doar o mică parte din vânzări,atât în ce priveşte numărul de uni­tăţi, cât şi va­­loarea, încon­diţiile în care, calculată la un preţ mediu de 1.500 de europentru un televizor 3D, ac­eas­tă nişă va ajunge la aproximativ 6milioane de euro. Evoluţia vânzărilor depinde destul de mult dedisponibilitatea conţinutului în format 3D, deocamdată în volumredus (până la finalul acestui an, numărul filmelor tridimensionaleva ajunge la numai aproximativ 50, potrivit unor estimări dinindustrie).
"În lunile mai şi iunie, cota de piaţă pe segmentul televizoarelor3D a fost foarte mare, spre 100%", spune Raul Filip despre Samsung,producătorul care a încorporat în televizoarele de ultimă generaţietehnologia de conversie a conţinutului, prin care orice post deteleviziune, clip video sau film, poate fi re­dat în format 3D,chiar dacă nu a fost realizat în acest format, şi care deţine întotal o cotă de 30% din întreaga piaţă TV din Ro­mânia. Din punctde vedere al tehnologiei, elemente precum compatibilitateaprocesorului 3D cu toate tipurile de semnal tridimensional sautehnologia de conversie sunt criterii care contează în decizia decumpărare, însă pentru cea mai mare par­te a consumatorilor,criteriile de selecţie a televizorului ră­mân deocamdată tot preţulşi diagonala. "Se face de multe ori o selecţie naturală, pentru căutilizatorii care cumpără un televi­zor scump şi cu diagonală de 50de inci au şi o casă spaţioasă", a­preciază Raul Filip. În cepriveşte televizoarele 3D, preţurile pornesc de la 1.250 de euro şipot ajunge chiar la 6.000 de euro, ga­ma fiind foarte variată şidin punctul de vedere al diagonalelor. "Scăderea consumului şimăsuri precum creşterea TVA n-au afectat însă chiar atât de răuconsumul de televizoare", spune Raul Filip. Este adevărat,consumatorii îşi amână achiziţiile, dar atunci când cumpără, mulţidintre ei preferă să renunţe la criteriul diagonalei cât mai mari,atât timp cât preţul se încadrează în buget, iar televizorul estedotat cu tehnologii noi. În ansamblu, pia­ţa ar trebui să creascăanul acesta cu 5-10%, în special pe fondul lansării televizoarelor3D, însă şi CM de fotbal a avut o contribuţie, determinând româniisă grăbească procesul de a­chi­ziţie a unui nou televizor."Vânzările de televizoare 3D din România au fost până acum pesteaşteptări. Toată lumea a subestimat puterea de cumpărare aromânului pentru tehnologii noi", a adăugat Filip.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO