Business Hi-Tech

Subsidiara locală a Xerox intră din nou pe mâna unui român

Subsidiara locală a Xerox intră din nou pe mâna unui român

Autor: Adrian Seceleanu

02.11.2010, 23:58 32

Operaţiunile locale ale companiei americane Xerox, unul dintrecei mai mari furnizori de im­pri­mante şi copiatoare din lume, suntconduse din nou de un ro­mân de la începutul acestei luni, după cePetr Sichrovsky, managerul care a fost numit CEO în iulie 2009, aplecat din companie pentru a lucra pentru o altă companie în ţaranatală, Cehia. Anterior, Xerox România a fost con­dusă de MariusPerşinaru, care a fost promovat anul trecut în funcţia devicepreşedinte ope­ra­ţional pe pieţele emergente ale companiei,răspunzând de 100 de ţări, un business cumulat de 1,5 miliarde dedolari.

Noul director executiv al Xerox România, care va răspunde şi deoperaţiunile din Repu­bli­ca Moldova, este Gabriel Pantelimon,direc­torul de vânzări şi marketing al Xerox Europa Centrală şi deEst, Turcia şi Israel.
Pantelimon s-a alăturat echipei Xerox în 1997, în cadruldepartamentului de vânzări. De atunci, el a deţinut mai multefuncţii în com­pa­nie, fiind numit în 2008, Global Accounts Manager- Xerox Europa Centrală şi de Est, Israel şi Turcia, iar în 2009director de mar­ke­ting şi vânzări pentru aceeaşi regiune.
"Ca şef pentru operaţiunile de vânzări şi mar­keting ale Xerox înEuropa Centrală şi de Est, Israel şi Turcia, Pantelimon a avut caresponsabilităţi furnizarea de venituri sem­nifi­cative şi creşteriale profitului într-o perioadă di­ficilă din punct de vedereeconomic", potrivit oficialilor Xerox.
În noua poziţie, Pantelimon va fi respon­sabil de coordonareaactivităţilor de marketing şi vânzări, servicii globale şioperaţiuni de cus­to­mer service pentru Xerox România şi RepublicaMoldova.

Pantelimon a absolvit cursurile Uni­ver­si­tăţii Politehnice dinBucureşti, Secţia ingi­ne­ria şi managementul sistemelortehnologice, deţine un MA la University of Surrey, Guild­ford şi unMBA la Bucharest School of Management.
Pantelimon preia conducerea Xerox în Ro­mânia, un business decâteva zeci de milioa­ne de dolari, într-un context dificil, încare piaţa su­feră încă din cauza reducerii cererii pe fondulrecesiunii.
Petr Sichrovsky, fostul CEO al Xerox România, spunea recent într-uninterviu pentru ZF că piaţa locală de servicii şi echipamente deimprimare ar putea înregistra în acest an o creştere uşoară, pefondul unei reveniri a cererii din partea clienţilor care cautăsă-şi optimizeze costurile şi să-şi mărească productivitatea.

"Piaţa rămâne una dură în România, pentru că, prin comparaţie cualte ţări din Europa Centrală şi de Est, economia suferă mai mult.Există o revenire lentă, care va continua până la finele anului,dar care va fi afectată de condiţiile economice dificile. În acestecondiţii vom avea o creştere zero sau foarte modestă a pieţeitotale."
Anul trecut piaţa de servicii şi echipamente de imprimare a căzutdramatic, cu 65%, pe fondul îngheţării cheltuielilor de cătrecompanii şi consumatori.
În 2008, Xerox România şi Republica Moldova obţinuse venituri depeste 72 de mi­lioa­ne de dolari, în creştere cu 18% faţă de anulprecedent. Compania nu a anunţat veniturile pe anul 2009, iarSichrovsky a declarat doar că scăderea a fost mai mică decât cea apieţei.
În ceea ce priveşte cifra de afaceri din bilanţul contabil depus deXerox la Registrul Comerţului din România, de 17,6 mil. euro în2009, Sichrovsky a declarat că aceasta este "total irelevantă",întrucât nu acoperă întreg businessul companiei de pe piaţa locală.Şi în 2008, când Xerox a raportat un business de peste 72 mil.dolari pe piaţa locală, la Registrul Co­mer­ţului cifra raportată afost de 21,9 mil. euro. Potrivit datelor de la RegistrulComer­ţu­lui, compania a avut un profit brut de 0,8 mil. euro în2009, faţă de 4,1 mil. euro în 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO