Operaţiunile locale ale companiei americane Xerox, unul dintrecei mai mari furnizori de imprimante şi copiatoare din lume, suntconduse din nou de un român de la începutul acestei luni, după cePetr Sichrovsky, managerul care a fost numit CEO în iulie 2009, aplecat din companie pentru a lucra pentru o altă companie în ţaranatală, Cehia. Anterior, Xerox România a fost condusă de MariusPerşinaru, care a fost promovat anul trecut în funcţia devicepreşedinte operaţional pe pieţele emergente ale companiei,răspunzând de 100 de ţări, un business cumulat de 1,5 miliarde dedolari.
Noul director executiv al Xerox România, care va răspunde şi deoperaţiunile din Republica Moldova, este Gabriel Pantelimon,directorul de vânzări şi marketing al Xerox Europa Centrală şi deEst, Turcia şi Israel.
Pantelimon s-a alăturat echipei Xerox în 1997, în cadruldepartamentului de vânzări. De atunci, el a deţinut mai multefuncţii în companie, fiind numit în 2008, Global Accounts Manager- Xerox Europa Centrală şi de Est, Israel şi Turcia, iar în 2009director de marketing şi vânzări pentru aceeaşi regiune.
"Ca şef pentru operaţiunile de vânzări şi marketing ale Xerox înEuropa Centrală şi de Est, Israel şi Turcia, Pantelimon a avut caresponsabilităţi furnizarea de venituri semnificative şi creşteriale profitului într-o perioadă dificilă din punct de vedereeconomic", potrivit oficialilor Xerox.
În noua poziţie, Pantelimon va fi responsabil de coordonareaactivităţilor de marketing şi vânzări, servicii globale şioperaţiuni de customer service pentru Xerox România şi RepublicaMoldova.
Pantelimon a absolvit cursurile Universităţii Politehnice dinBucureşti, Secţia ingineria şi managementul sistemelortehnologice, deţine un MA la University of Surrey, Guildford şi unMBA la Bucharest School of Management.
Pantelimon preia conducerea Xerox în România, un business decâteva zeci de milioane de dolari, într-un context dificil, încare piaţa suferă încă din cauza reducerii cererii pe fondulrecesiunii.
Petr Sichrovsky, fostul CEO al Xerox România, spunea recent într-uninterviu pentru ZF că piaţa locală de servicii şi echipamente deimprimare ar putea înregistra în acest an o creştere uşoară, pefondul unei reveniri a cererii din partea clienţilor care cautăsă-şi optimizeze costurile şi să-şi mărească productivitatea.
"Piaţa rămâne una dură în România, pentru că, prin comparaţie cualte ţări din Europa Centrală şi de Est, economia suferă mai mult.Există o revenire lentă, care va continua până la finele anului,dar care va fi afectată de condiţiile economice dificile. În acestecondiţii vom avea o creştere zero sau foarte modestă a pieţeitotale."
Anul trecut piaţa de servicii şi echipamente de imprimare a căzutdramatic, cu 65%, pe fondul îngheţării cheltuielilor de cătrecompanii şi consumatori.
În 2008, Xerox România şi Republica Moldova obţinuse venituri depeste 72 de milioane de dolari, în creştere cu 18% faţă de anulprecedent. Compania nu a anunţat veniturile pe anul 2009, iarSichrovsky a declarat doar că scăderea a fost mai mică decât cea apieţei.
În ceea ce priveşte cifra de afaceri din bilanţul contabil depus deXerox la Registrul Comerţului din România, de 17,6 mil. euro în2009, Sichrovsky a declarat că aceasta este "total irelevantă",întrucât nu acoperă întreg businessul companiei de pe piaţa locală.Şi în 2008, când Xerox a raportat un business de peste 72 mil.dolari pe piaţa locală, la Registrul Comerţului cifra raportată afost de 21,9 mil. euro. Potrivit datelor de la RegistrulComerţului, compania a avut un profit brut de 0,8 mil. euro în2009, faţă de 4,1 mil. euro în 2008.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels