Business Hi-Tech

Televizorul pierde treptat telespectatorii cu acces la Internet

05.08.2005, 18:50 21

Utilizatorii care dispun de conexiuni la Internet in banda larga (broadband) se uita la televizor cu doua ore mai putin pe saptamana decat cei care nu au deloc acces la Internet, iar cei cu conexiuni dial-up cu aproximativ o ora si jumatate mai putin, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Forrester Research.

Si nu numai televiziunea are de suferit in urma acestei competitii cu Internetul, ci si ziarele si revistele. Radioul si jocurile video sunt singurele care raman neafectate, au explicat analistii Forrester Research.

"Media online ii atrage pe entuziastii tehnologiei ca un magnet", se scrie in studiul companiei.

Studiul Forrester este considerat cel mai important in acest domeniu, intrucat este realizat pe un esantion de aproximativ 70.000 de persoane. Conform acestui studiu, utilizatorii de Internet care au conexiuni broadband urmaresc emisiuni de televiziune cam 12 ore pe saptamana, fata de cei care nu au Internet deloc, acestia petrecand mai bine de 14 ore in fata televizorului.

In plus, se estimeaza ca numarul de conexiuni broadband existente in SUA, care a depasit deja 31 de milioane, va creste pana in 2010 la aproximativ 71,4 milioane, au prezis analistii Forrester Research.

In urma studiului, analistii companiei de cercetare au realizat o clasificare a utilizatorilor de Internet. Sunt trei categorii: optimistii in domeniul tehnologiei, pesimistii si "nomazii", sustin acestia.

Din ultima categorie fac parte acei utilizatori care au acces la Internet de aproximativ cinci ani si poseda un laptop cu care se pot conecta online de oriunde ar fi. Acestia se uita la televizor in fiecare saptamana aproximativ 10,8 ore. Optimistii, in proportie de 49%, sunt convinsi ca tehnologia va transforma viata lor in bine, iar cealalta categorie, pesimistii, sunt indiferenti, daca nu chiar ostili fata de tehnologie, au explicat specialistii companiei Forrester Research.

Comparativ cu pesimistii, optimistii isi ocupa timpul cu jocuri video, reviste si emisiuni de radio intr-o proportie mai mare. Cat despre cititul ziarelor, ambele categorii prefera acest tip de a se informa in aceeasi masura, conform studiului.

Utilizatorii sunt de altfel tot mai tentati sa achizitioneze tot felul de echipamente digitale de divertisment, fapt care a fost cel mai bine evidentiat in 2004, conform studiului companiei de cercetare.

Cea mai mare crestere au inregistrat-o echipamentele digitale de inregistrat, care la inceputul acestui an erau prezente in peste 6,2 milioane de case americane, iar pana in 2010 vor insuma aproximativ 42,7 milioane de utilizatori, estimeaza analistii Forrester Research.

Si DVD playerele vor atinge un numar record de 102,9 de milioane utilizatori in SUA pana in 2010, o crestere cu aproximativ 26 de milioane fata de anul acesta, iar MP3 playerele vor aduna si ele 30 de milioane de utilizatori in plus in urmatorii cinci ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO