Cel.ro, evoMag.ro şi Oktal.ro, trei dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală online de produse electro-IT&C, mizează anul acesta pe un avans de minimum 10% al industriei în care activează pe fondul încrederii crescute a populaţiei în cumpărăturile online, majorării ratei de penetrare a dispozitivelor mobile - smartphone-uri şi tablete - şi al inovaţiilor din segmentul gadget-urilor mobile precum ceasurile inteligente conectate la telefoanele mobile.
Anual românii cheltuie circa 1,3 miliarde de euro pe produse electro-IT, iar online-ul are o pondere de aproximativ 24% din vânzări.
„Atât graficele pe care le avem, cât şi tendinţele globale ne fac să credem că online-ul va continua să crească ani buni de acum încolo. Pătrunderea smartphone-urilor şi tabletelor şi creşterea puterii financiare a generaţiei Facebook sunt doar două motive pentru care suntem foarte optimişti în ceea ce priveşte viitorul“, a declarat pentru ZF Tiberiu Pop, directorul general al companiei Corsar Online, care administrează magazinul online de produse IT&C cel.ro. În 2012, Corsar Online a înregistrat o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro, situându-se astfel pe locul al doilea pe piaţa de electro IT online, după eMag.
Mihai Pătraşcu, CEO al retailerului online IT&C evoMag, prognozează de asemenea un „an foarte bun pentru comerţul online“, creşterea pieţei de profil urmând să atingă 15-20% la sfârşitul lui 2014.