Business Hi-Tech

Ultra Pro a inchis 12 magazine in trei luni

30.03.2009, 00:00 111

Compania K Tech Electronics, care detine lantul de magazine Ultra Pro Computers, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de retail IT, a inchis 12 magazine din luna decembrie a anului trecut, ajungand la un numar de 43 de unitati, potrivit datelor publicate pe site-ul companiei.

Aceasta scadere rezulta din comparatia numarului actual de magazine cu cel din decembrie 2008 (55 de unitati). K Tech nu a anuntat oficial ce restructurari a operat sau cu cat si-a redus personalul.
Compania se pregateste sa faca noi concedieri in luna aprilie, intentia fiind anuntata in cadrul unei sedinte interne convocata la sfarsitul saptamanii trecute, au declarat pentru ZF mai multe surse din piata. Potrivit bilantului pe 2007, compania avea 633 de salariati.
O alta sursa a precizat ca doi distribuitori locali, Asbis Romania si Star Print, ar fi deschis o procedura de insolventa impotriva companiei K Tech, controlata de familia Fughina.
Contactati de ZF, reprezentantii K Tech nu au dorit sa comenteze informatiile privind disponibilizarile sau eventuale litigii cu alte companii din piata.
O restrangere a activitatii nu ar constitui o surpriza in contextul economic actual, in care mai multi competitori au operat deja reduceri.
C.N.D.P.I. Romsoft (Depozitul de Calculatoare), un concurent direct al Ultra Pro, a anuntat planuri de restructurari din luna octombrie a anului trecut, inchizand 12 magazine (inclusiv unele recent deschise) si ajungand la 75 de unitati.
Doi jucatori importanti din retailul IT/electro, Flamingo si Altex, au operat de asemenea reduceri. Flamingo vrea sa renunte la 15-25 de magazine de mici dimensiuni, in timp ce Altex a inchis cel mai reprezentativ magazin al sau, Media Galaxy Unirea.
Pana in prezent, K Tech a anuntat ca ar putea inchide trei magazine in primul trimestru al acestui an, in functie de rezultatul negocierilor chiriilor spatiilor. In luna ianuarie, compania anunta de asemenea ca este hotarata sa inchida magazinele care nu ating pragul profitabilitatii dupa o perioada fixa de timp (9+6 luni).
Reteaua de magazine Ultra Pro, genereaza aproape jumatate din cifra de afaceri a K Tech, estimata la 120 mil. dolari (84 mil. euro) pe 2008, restul fiind acoperit de divizia de distributie a K Tech.
Compania a anuntat in noiembrie deschiderea a doua noi magazine in Sibiu si Braila, ca parte a strategiei de consolidare a prezentei in mari centre comerciale, in defavoarea spatiilor comerciale stradale. In Capitala, unde K Tech detine sapte unitati, cinci se afla in hipermarketuri sau centre comerciale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO