Business Hi-Tech

Vanzarile de LCD-uri vor pune capat in 2009 dominatiei televizoarelor cu tub catodic

01.08.2006, 19:13 20

Numarul LCD-urilor TV livrate in anul 2009 va ajunge la aproximativ 96,9 milioane de unitati, cu peste 100% mai mult decat vanzarile de 41 de milioane de unitati estimate pentru acest an, rezultat ce va duce la sfarsitul perioadei de zeci de ani de dominatie pe piata a televizoarelor cu tub catodic (CRT), conform unui studiu publicat de compania americana de analiza DisplaySearch.
Prima demonstratie a unui televizor CRT a fost realizata in 1929, iar de atunci, noile ecrane LCD sau cu plasma nu au reusit, pana acum, sa detroneze aceasta tehnologie din punctul de vedere al numarului de unitati vandute.
Conform companiei, primele semne ale sfarsitului dominatiei inregistrate de ecranele CRT au aparut in trimestrul patru al anului trecut, cand valoarea pietei de LCD-uri TV a depasit pentru prima oara in istorie valoarea de 10 mld. $ (8,4 mld. euro), impulsionate de apropierea Campionatului mondial de fotbal din Germania. In aceeasi perioada vanzarile de TV-uri CRT au atins o valoare de 7,46 mld. $ (6,25 mld. euro).
In 2009, cota de piata a televizoarelor CRT va ajunge la 43,2% fata de 70% in prezent, in timp ce productia de LCD-uri TV va ajunge la 100 de milioane de unitati pe an in 2010, echivalentul productiei realizate in zece ani de LG.Philips, conform DisplaySearch. Anul acesta, LCD-urile TV vor reprezenta 41,75 milioane de unitati din intreaga productie globala de televizoare (circa 21,9% din piata globala de televizoare).
Piata globala de televizoare va creste intr-un ritm anual de 3% pe an, din punctul de vedere al numarului de unitati livrate, si cu 9% pe an din punctul de vedere al veniturilor. Numarul total de unitati va ajunge la peste 200 de milioane in 2008.
Conform aceleiasi surse, numai in luna mai a acestui an, europenii au cumparat cu 124% mai multe televizoare cu ecran LCD decat in perioada similara din 2005, vanzarile fiind accelerate de Campionatul de fotbal.
De altfel, potrivit companiei americane, marii producatori de LCD-uri au livrat produsele prin avion catre Europa, pentru a face fata varfurilor de cerere. In perioada mentionata, lider de piata a fost Samsung, vanzarile companiei crescand cu 11% fata de luna aprilie 2006 si cu 167% fata de perioada similara a anului trecut. Principalii furnizori de LCD-uri TV - Sharp, Samsung, LG.Philips si taiwanezoo de la AU Optronics - au investit sume fabuloase in productia de ecrane din ce in ce mai mari, fapt ce a dus si la scaderea preturilor de pe piata.
Conform unei alte companii de analiza, iSuppli, pretul mediu de vanzare pentru LCD-urile TV de 30 pana la 34 de inch va scadea sub 1.200 $ in trimestrul patru al acestui an. In acelasi timp, analistii IDC afirma ca preturile trebuie sa scada sub 1.000 $ pentru ca LCD-urile TV sa atraga si consumatorii cu o putere medie de cumparare.
Pe plan global, piata de plasme TV a crescut in 2005 cu 109% fata de 2004, la 5,9 mil. unitati in timp ce veniturile au crescut si ele cu 41%, la 5,2 mld. $ (4,2 mld. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO