Business Hi-Tech

Veniturile UPC România au scăzut cu 10,6% în primul trimestru, la 38,9 milioane dolari

Veniturile UPC România au scăzut cu 10,6% în primul...

Autor: Anca Dumitrescu

08.05.2015, 11:43 133

Calculate în lei, veniturile UPC România au crescut cu 8%, compania atribuind declinul veniturilor în dolari evoluţiei nefavorabile a leului faţă de moneda americană.

Numărul abonamentelor a ajuns la sfârşitul primului trimestrului la un total de aproape 2.000.000, pe toate segmentele de televiziune, internet şi telefonie. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, compania are un total de peste 65.000 de abonamente noi şi îşi continuă creşterea confirmată în ultimii ani, datorită avansului cu 13% al abonamentelor de internet şi de televiziune digitală.

Aria de acoperire a crescut cu peste 170.000 de locuinţe, reprezentând o creştere cu 8% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Noile abonamente Fiber Power şi cele de televiziune digitală susţin creşterea totală a companiei, care investeşte semnificativ în extinderea ariei de acoperire a serviciilor sale, a anunţat vineri compania.

"Rămânem consecvenţi strategiei noastre de a oferi acces clienţilor UPC la internet de mare viteză şi calitate digitală superioară. Acest efort este susţinut şi de planul de investiţii, iar în 2015 avem planificate peste 35 de milioane de euro, atât pentru servicii noi precum şi pentru modernizarea şi extinderea reţelei actuale", a declarat Severina Pascu, CEO al UPC România şi Ungaria.

Pe segmentul de internet, numărul de abonaţi a crescut cu 10.500, la 444.000, iar la telefonie a avut loc o creştere cu 400 de abonaţi, la 313.300. Pe segmentul video, numărul de abonaţi a scăzut însă cu 8.400, la 1.170.200.

Peste 65% dintre clienţii UPC sunt abonaţi ai televiziunii digitale, iar dintre aceştia, peste 35% beneficiază de calitate HD.

La finalul lunii martie 2015, peste unul din doi clienţi ai companiei deţinea un abonament de internet Fiber Power.

UPC România a lansat anul trecut serviciul de internet wireless UPC Wi-Free, 10% dintre clienţii de internet ai companiei fiind deja utilizatori ai acestuia.

De asemenea, compania a demarat în 2014 un program de investiţii destinat creşterii ariei de acoperire, astfel că peste 200.000 de case au acces în prezent la serviciul de internet Fiber Power 500 şi la televiziune digitală. La sfârşitul anului trecut, 65% dintre clienţii UPC utilizau serviciul de televiziune digitală.

Operatorul român este afiliat la UPC Broadband, divizia europeană a grupului Liberty Global, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii prin cablu din lume.

Compania furnizează servicii de televiziune (digitală, prin satelit şi analogică), internet în bandă largă şi telefonie în aproximativ 200 de localităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO