Business Hi-Tech

Vodafone creşte tensiunea pe piaţă lansând prima ofertă cu iPhone

Vodafone creşte tensiunea pe piaţă lansând prima ofertă cu iPhone
21.07.2010, 23:05 32

Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă, aînceput să vândă de luni, 19 iulie, prin reţeaua de magazineproprii o variantă a Apple iPhone 3GS - unul dintre cele maicăutate smartphone-uri de pe piaţă - la preţuri subvenţionate carevariază între 249 şi 449 de euro, în funcţie de tipul deabonament.

Operatorul nu a semnat un acord direct cu Apple, care are unparteneriat exclusiv cu Orange România pentru vânzarea iPhone, ciachiziţionează cel mai probabil telefoanele de la un distribuitoral companiei americane. Vodafone are în ofertă un singur tip demobil Apple - modelul 3GS cu o memorie de 16 GB.

Vodafone nu este prima companie din România care comercializeazăiPhone în afara partenerului oficial al Apple (Orange), însă estesingurul jucător care are atât interesul, cât şi forţa financiarăde a suporta reducerea preţului final plătit de clienţi chiar şi cucâteva sute de euro. Compania îşi recuperează investiţia dinabonamentul de voce şi consumul de servicii de date ulterior alclienţilor. Clienţii iPhone consumă, în medie, mai multe date decât alţi utilizatori de smartphone-uri.

De ce a făcut Vodafone acest pas? În absenţa unui comentariuoficial al Vodafone, una dintre explicaţii poate fi căutată încreşterea numărului de abonamenteale Orange, după ce compania a lansat oferte agresive careincludeau mobilul Apple la preţuri care porneau chiar şi de la 79de euro. Oficialii Orange nu au oferit niciodată date concreteprivind impactul iPhone în vânzări însă au precizat că mobilul ajucat un rol-cheie în atragerea de clienţi din alte reţele. Astfel,este posibil ca absenţa iPhone din oferta Vodafone, combinată cuposibilitatea clienţilor de a se muta de la un operator la altulfără a-şi pierde numărul, să fi generat un volum de plecări dinreţea suficient de mare pentru a impune Vodafone o reacţie.

Teoria este susţinută de Gabriel Sandu, fostul proprietar alProton, unul dintre cei mai mari retaileri GSM locali care a fostachiziţionat în 2008 de Vodafone. "Este un telefon foarte importantpentru clienţii business şi pentru utilizatorii care au cheltuielipeste medie", a comentat Sandu pentru ZF. "Vodafone era practicobligată să aibă în ofertă iPhone în condiţiile în care cota depiaţă la nivel global a Apple a ajuns în câţiva ani de la zero la16%, iar tendinţa este în continuare de creştere, deci este untelefon căutat, pe care clienţii şi-l doresc".

"Să ai în ofertă cele mai noi apariţii e foarte important nuatât din prisma volumelor şi profitului imediat, cât a ţineriiaproape a clienţilor celor mai importanţi - cunoscătorii şientuziaştii", spune şi Radu Apos tolescu, director de marketing aleMag, cel mai mare retailer de IT&C locale eMag vinde iPhone3GS de 16 GB la preţuri care pornesc de la 772 de euro.

Cât costă iPhone la Vodafone România şi cine îl poatecumpăra

  • Clienţii persoane fizice pot achiziţiona telefonul doar dacăsemnează un contract nou, telefonul nefiind disponibil în cazulprelungirii unui abonament existent. Clienţii noi care semnează uncontract cu Vodafonevor plăti pentru mobil între 249 şi 449 de euro.
  • Clienţii companii pot achiziţiona Apple iPhone şi dacă semneazăcontracte noi şi dacă prelungesc un abonament existent. Clienţiicare prelungesc un contract existent, dar nu activează şi o opţiunede internet pe mobil vor plăti între 475 şi 483 de euro, în funcţiede abonamentul pe care îl au. Clienţii companii care prelungesc unabonament existent, dar activează şi o opţiune de internet pe mobilvor plăti între 249 şi 449 de euro, în funcţie de planul tarifar.Şi clienţii noi companii vor plăti între 249 şi 449 de euro înfuncţie de planul tarifar pentru un iPhone. Toate preţurilemenţionate din oferta Vodafone includ TVA.

Dacă nu ai acord cu Apple, cumperi iPhone de pe piaţagri

Absenţa iPhone din ofertă s-a dovedit a fi o problemă pentru maimulţi operatori de telefonie mobilă din lume, care au fost nevoiţisă ia măsuri în faţa exodului clienţilor care voiau gadgetul de laApple. Unul dintre cele mai cunoscute exemple este cel al T-MobileMarea Britanie care s-a confruntat cu o rată atât de mare aplecării clienţilor din cauza absenţei iPhone, încât compania aachiziţionat de pe "piaţa gri" smartphone-ul Apple şi l-a oferit lapreţuri subvenţionate clienţilor de top. Decizia a fost luată debritanicul Richard Moat (foto), care a preluat conducerea T-Mobiledin Marea Britanie după ce a condus până în primăvara anului 2009compania Orange România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO