Business Hi-Tech

ZF Mobilio 2023: Silvia Dumitraşcu, director Digital Marketing, ING Bank Romania: Partea de mobile app este importantă pentru o bancă, este unul din principalele motive pentru care ne aleg clienţii, pe lângă metodele remote de gestionare a banilor

ZF Mobilio 2023: Ce face România pe mobil? Tendinţe şi oportunităţi. Provocările 5G. Aplicaţii - de la IoT la consumer

Silvia Dumitraşcu, Director Digital Marketing, ING Bank Romania

Silvia Dumitraşcu, Director Digital Marketing, ING Bank Romania

Autor: Alexandra Cepăreanu

26.04.2023, 14:26 122

Accesul la diferite servicii şi produse bancare prin aplicaţii de mobile reprezintă unul dintre elementele care stau la baza deciziei de colaborare a unui client cu o anumită bancă, a spus Silvia Dumitraşcu, Director Digital Marketing, ING Bank Romania, în cadrul conferinţei ZF Mobilio 2023: Ce face România pe mobil? Tendinţe şi oportunităţi. Provocările 5G. Aplicaţii - de la IoT la consumer.

„Partea de mobile app este o convenienţă. Acesta este unul din principalele motive pentru care ne aleg clienţii, pe lângă metodele remote de gestionare a banilor. Deci, noi la ING suntem concentraţi pe partea de mobile”, a spus Silvia Dumitraşcu.

Ea a adăugat că planurile ING România vizează implicarea băncii în educarea generaţiei tinere cu privire la serviciile bancare ce pot avea loc prin aplicaţiile de mobile.

„Anul trecut am lansat contul pentru copii şi avem şi strategia de lifestyle banking, ceea ce include să ne adresăm generaţiei tinere care este digital native. Trebuie să ne uităm la modul lor de interacţiune cu canalele digitale, iar aici avem de studiat. O altă zonă importantă este pilonul de sustenabilitate – credite tip eco – spre care şi generaţia Z e foarte înclinată şi deschisă să protejeze mediul. Deci, dincolo de faptul că le putem oferi edicaţie financiară prin aplicaţie, putem să înţelegem ce vor ei, care le este mindsetul. Încercăm să vedem ce direcţii ne arată şi ei şi să venim în întâmpinarea lor.”

 

Ce a mai spus Silvia Dumitraşcu

Strategia noastră e legată de percepţia clienţilor legată de bancă. Ei trebuie să se simtă confortabil, liniştiti şi în siguranţă şi să simtă că pot rezolva ce au nevoie folosind dispozivitul mobil.

Unul din cele mai populare din HomeBank este ING Bazar. Observăm creşteri an de an în ceea ce priveşte vânzările din aplicaţie. Un studiu făcut de Google pe zona de retail spunea că în România există un apetit către omnichannel reality – ceea ce înseamnă că un client poate să facă comparaţii în online dar poate să cumpere din magazinul fizic – deci trebuie să ţinem cont de asta şi să oferim pârghiile şi instrumentele care să îi ajute pe utilizatori şi să îi ţină în online. Trebuie să ţinem cont de toate lucrurile, pentru că oamenii pot să înceapă cumărăturile în online şi să le termine în offline.

Apoi, avem nevoile clienţilor de bază, preferinţa din zona de plăţi diferă, dar toată lumea e mulţumită de faptul că plăţile sunt instante. Este o noţiune pe care o folosim majoritatea în ziua de azi, ascultăm clientul şi vedem care e nevoia lui.

Având în vedere cât de greu e să iei o decizie ca şi consumator în mediul online, cu atât e mai greu pentru furnizori să acopere costurile pentru a atrage atenţia consumatorului în mediul digital, de aceea avem nevoie de soluţii şi servicii care să ne ajute. La nivel de tehnologie AI (inteligenţă artificială), majoritatea dintre noi testăm şi vrem să îi vedem limitele. Noi avem echipe de IT pe care vrem să le menţinem creative, atente în ideea de a-şi dezvolta skillurile. Vedem ce poate face AI-ul, îi vedem şi limitările şi o să luăm şi măsuri în această privinţă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO