Business Internaţional

Acordul cu un grup thailandez diminueaza profitul Carlsberg

11.11.2005, 19:19 15

Carlsberg, producatorul de bere cu sediul in Copenhaga, a raportat o diminuare cu 29 de procente a profitului net aferent celui de-al treilea trimestru al anului, in conditiile in care o intelegere recenta incheiata de companie atenueaza cresterea vanzarilor, scrie Financial Times.

Reprezentantii acesteia au declarat ca profitul net aferent trimestrului care s-a incheiat pe 30 septembrie a scazut la 479 de milioane de coroane daneze (64 de milioane de euro), de la 676 de milioane de coroane daneze

(91 de milioane de euro), in timp ce vanzarile au avut un trend ascendent, atingand 10,71 de miliarde de coroane daneze (1,5 miliarde de euro).

Carlsberg a ajuns la o intelegere in luna august a acestui an cu thailandezii de la Chang Beverages, ceea ce a determinat o majorare a costurilor companiei la 385 de coroane (51,6 milioane de euro) de la 96 de milioane de coroane (12,9 milioane de euro). Cei doi producatori au apelat la arbitrajul international, dupa ce Carlsberg a pus capat unui joint-venture din care faceau parte. Compania thailandeza a fost acuzata ca nu a respectat clauzele intelegerii, dar aceasta a cerut tribunalului sa puna capat neintelegerii.

Acordul la care au ajuns s-a resimtit in profitul brut aferent trimestrului trei, stabilit la un nivel sub asteptari, dar si in previziunile cu privire la rezultatele pentru intregul an 2005.

Pe piata Europei de Vest, unde Carlsberg realizeaza aproximativ doua treimi din cifra sa totala de afaceri, marjele de profit s-au majorat.

Astfel, profitul operational a crescut de la 11,7% la 13,1%, pe fondul lansarii unui amplu program de reducere a costurilor si crestere a eficientei. Carlsberg mizeaza pe acest program pentru a compensa impactul pe care noua tendinta de orientare spre vin si alte bauturi alcoolice il are asupra vanzarilor industriei.

Oficialii Carlsberg au precizat ca intreaga regiune nordica se confrunta in prezent cu diminuarea volumului vanzarilor si cu o concurenta acerba, in timp ce in Marea Britanie consumatorii prefera sa cumpere bere din retelele de retail in detrimentul puburilor si restaurantelor. ioana.david@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO