Business Internaţional

BMW, in pole position in cursa producatorilor auto catre profit

18.11.2005, 19:08 21

Grupul BMW si-a consolidat pozitia de lider al segmentelor premium ale pietelor internationale de automobile in trimestrul trei al acestui an, inregistrand o permanenta expansiune a ratelor de crestere a volumului vanzarilor. In ciuda mentinerii unor conditii dificile de piata, un numar total de 341.932 de automobile BMW, MINI si Rolls-Royce au fost livrate clientilor in perioada iulie-septembrie 2005, cu 15,4% mai mult decat in perioada similara a anului anterior.

In primele trei trimestre ale acestui an au fost vandute 988.463 de automobile, reprezentand o crestere de 11,4% fata de primele noua luni ale anului 2004.

In trimestrul trei, veniturile totale ale grupului au inregistrat o crestere de 10,5%, pana la 11.721 de milioane de euro, in timp ce pe primele noua luni cresterea veniturilor a atins un nivel de 2,7%, pana la 34.237 de milioane de euro.

Cum se anticipase deja, castigurile pe trimestrul trei al anului 2005 au fost afectate de factori monetari, de cresterea preturilor la materii prime si de intarirea competitiei pe aceasta piata. In ciuda dinamicii cresterii vanzarilor si a masurilor de sporire a eficientei, impactul acestor factori externi nu a putut fi in intregime eliminat.

Totusi, castigurile inainte de calcularea dobanzilor si taxelor, EBIT, au crescut cu 4,4% pana la 855 de milioane de euro fata de aceeasi perioada a anului 2004.

Luand in considerare acesti factori, BMW Group raporteaza un profit inainte de taxe de 2.375 de milioane de euro pe primele noua luni, cu 12,5% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut. Pe trimestrul trei, profitul inainte de taxe a atins un nivel de 647 de milioane de euro, in scadere cu 16,9%.

Profitul net pe trimestrul trei 2005 s-a ridicat la 448 de milioane de euro, in scadere cu 6,5% fata de perioada similara a anului 2004.

"Grupul continua sa inregistreze o expansiune dinamica conforma cu strategia noastra pe termen lung. In ciuda mentinerii unor conditii dificile, vom continua sa inregistram performante pozitive", a declarat Helmut Panke, presedinte al board-ului BMW AG.

"Pentru intregul an 2005, anticipam o continuare a cresterii volumului de vanzari. Cat priveste castigurile, factorii monetari, nivelul ridicat al preturilor la materii prime si competitia intensa vor avea efecte negative. In acest context, BMW Group isi mentine neschimbata tinta pentru anul 2005 legata de cresterea castigurilor."

La 30 septembrie 2005, BMW Group avea 106.859 de salariati, numar neschimbat fata de anul anterior.

BMW Group a prezentat numeroase noi produse in cadrul International Motor Show din Frankfurt/Main in septembrie 2005. Pe langa BMW 130i, grupul a prezentat si noua Serie 3 Touring. Grupul va continua sa lanseze noi modele si in anul ce urmeaza. Modele noi cu motoare performante si eficiente in acelasi timp vor fi lansate in aproape toate seriile.

Veniturile segmentului de automobile au crescut cu 13,5% in trimestrul trei al acestui an, pana la 11.707 milioane de euro, iar pe primele noua luni veniturile au totalizat 33.572 de milioane de euro. Un numar de 290.454 de unitati de marca BMW au fost livrate clientilor in trimestrul trei, cu 16.9% mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Vanzarile MINI au atins in perioada iulie-septembrie 2005 un total de 51.299 de unitati, reprezentand o crestere de 7,5% fata de 2004, in timp ce pe primele noua luni au fost vandute 159.413 unitati MINI. Rolls-Royce a livrat clientilor 179 de automobile in trimestrul trei, in crestere cu 7,8% fata de anul anterior.

Divizia de motociclete a grupului a inregistrat un volum solid de vanzari in cursul anului. Astfel, pe trimestrul trei, vanzarile au atins 23.553 de unitati, iar dupa primele noua luni, vanzarile au crescut cu 12%, pana la 80.840 de unitati.

Segmentul de servicii financiare a continuat sa obtina performante solide in trimestrul trei, pentru prima data numarul de contracte de leasing si finantare incheiate cu dealerii si clientii individuali depasind pragul de doua milioane. In primele noua luni au fost semnate 17.486 de milioane de astfel de contracte, cu 11,6% mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut.



BMW Z4

Ascensiunea vanzarilor grupului german a fost pusa pe seama succesului inregistrat de modelele BMW Seria 3 limuzina si Touring, precum si al altor modele care au deschis noi segmente de piata. De la inceputul anului pana

in prezent modelele BMW X3, BMW Seria 6 si BMW Seria 1

s-au situat peste nivelul din anii trecuti, conform lui Michael Ganal, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG.



Profitul Porsche creste pe baza vanzarilor

Producatorul german de automobile de lux Porsche a inregistrat o crestere de 8,9% a profiturilor anuale pe fondul unor vanzari solide, relateaza BBC News. Conform rezultatelor initiale pentru anul fiscal incheiat la 31 iulie 2005, profitul brut al Porsche a crescut pana la 1,24 miliarde de euro. Veniturile au inregistrat o crestere de 6,8% pana la 6,56 miliarde de euro. Analistii declara ca aceste rezultate sunt solide, fiind insa estompate de o modificare a regulilor contabile fata de anul trecut. Producatorul va raporta rezultate mai detaliate pe 7 decembrie. Georg Stuerzer, analist al sectorului automobilelor, a declarat ca valoarea profitului este "cu siguranta una exceptionala". Acesta adauga ca Porsche pare increzator in legatura cu evolutia inregistrata in acest an, cu lansarea noului sau model Cayman S si a noilor editii ale clasicei 911. In septembrie, Porsche anunta ca urmeaza sa achizitioneze un pachet de 20% din actiunile companiei Volkswagen pentru a preveni orice incercari ostile de preluare ce ar putea pune in pericol legaturile business-ului. Porsche detine deja aproximativ 5% din actiunile celei mai mari companii producatoare de automobile, iar majorarea participatiei sale ar putea costa peste 3 miliarde de dolari. Porsche a dezvoltat automobilul 4X4 Cayenne impreuna cu Volkswagen, iar cele doua firme colaboreaza in vederea crearii unui motor hibrid.



Actiunile Renault scad ca urmare a reducerii tintei de profit

Actiunile Renault, al doilea mare producator de automobile al Frantei, au inregistrat cel mai pronuntat declin din ultimii trei ani dupa ce compania si-a redus estimarile legate de profitul obtinut in 2005 pe fondul scaderii vanzarilor, relateaza Bloomberg.

Actiunile au scazut cu 5,4 euro sau 7,8%, pana la 64 de euro, reprezentand cel mai drastic declin din 8 octombrie 2002. Marja operationala a Renault sau EBIT ca procent din vanzari va fi "mai apropiata de 3% decat de 4%", fata de tinta anterioara de "peste 4%", a anuntat directorul financiar al companiei, Thierry Moulonguet.

Carlos Ghosn, ce a devenit CEO in aprilie, mentinandu-si aceeasi pozitie si in cadrul Nissan Motor Co., s-a angajat in februarie sa imbunatateasca performantele companiei legate de castiguri si sa prezinte un plan pe trei ani pentru aceasta. Modelele mai mici de automobile produse de Renault, ce genereaza in mod traditional cea mai mare parte a profitului companiei, inregistreaza vanzari in scadere in fata competitiei venite din partea Toyota Motor Corp. si

Volkswagen AG. Cererea de Megane, unul din principalele modele ale Renault, a scazut cu 24% in Europa luna trecuta, pana la 46.000 de unitati, in timp ce volumul total de vanzari realizat de Renault in regiune a scazut cu 12%. Efortul companiei de a intra pe segmentul automobilelor de lux, rivalizand cu companiile DaimlerChrysler AG si Bayerische Motoren Werke AG, a esuat.



Rezervele de cash ale GM ar putea seca daca Delphi intra in greva

General Motors Corp., ce nu a generat profit in ultimele patru trimestre, ar putea utiliza pana la 19,2 miliarde de dolari din rezervele sale de cash in eventualitatea declansarii unei greve de catre Delphi Corp., cel mai mare furnizor al sau de componente auto, anunta Bloomberg. Presedintele United Auto Workers, Ron Gettelfinger, a declarat ca directorul executiv al Delphi, Steve Miller, nu pare sa incerce sa negocieze un acord in privinta solicitarilor sale legate de reducerile de locuri de munca si de salarii. Astfel, creste probabilitatea declansarii unei greve anul viitor. Actiunile companiei au inregistrat cea mai scazuta valoare din ultimii 14 ani in urma acestor comentarii. O greva de trei luni declansata de muncitorii UAW din cadrul Delphi ar putea aduce GM la faliment, a aratat Brian Johnson, analist in cadrul Sanford C. Bernstein. Posibilitatea ca o criza de componente in cadrul Delphi sa afecteze productia de automobile a GM il determina pe directorul executiv al GM,

Rick Wagoner, sa-si intensifice eforturile de reducere a pierderilor de 3,9 miliarde de dolari inregistrate de cel mai mare producator de automobile din lume in ultimele patru trimestre consecutive. In urma declinului cu 47% a valorii actiunilor sale, GM devine cel mai slab performer din randul celor 30 de actiuni incluse in cadrul Dow Jones Industrial. Actiunile GM au scazut cu 1,32 dolari sau 5,8%, pana la 21,29 dolari marti la bursa newyorkeza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO