Business Internaţional

Brand auto german, readus la viaţă cu bani chinezi

Brand auto german, readus la viaţă cu bani chinezi

Autor: Catalina Apostoiu

13.04.2017, 00:00 1921
Borgward, marca germană auto revitalizată de un producător chinez de camioane după intrarea în faliment în 1961, i-a surprins pe mulţi, inclusiv pe propriul CEO, după ce a reuşit să vândă peste 30.000 de unităţi pentru primul său model în decurs de opt luni, scrie Bloomberg. Formula câştigătoare: scoaterea în evidenţă a moştenirii sale germane, în timp ce susţinătorii chinezi sunt împinşi pe planul secund. Borgward îşi are originile în 1924, când Carl F.W. Borgward, inginer, a creat şi construit un model denumit Blitzkarren. Până în anii '50, compania devenise al treilea mare producător auto al Germaniei şi reprezenta 60% din exporturile auto ale ţării. Rolul jucat de Beiqi Foton Motor, producătorul de camioane de stat care a plătit 5 milioane de euro pentru a achiziţiona Borgward de la nepotul fondatorului său, este rar menţionat. Există un motiv solid pentru care Borgward nu menţionează compania chineză. Brandurile locale sunt încă percepute ca având o calitate inferioară celor străine. Peste jumătate din autovehiculele vândute în China au plăcuţe de înmatriculare străine şi unul din cinci este o marcă germană. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO