Business Internaţional

Carrefour schimbă strategia: vrea să devină „IKEA alimentelor“

Autor: Catalina Apostoiu

19.09.2010, 23:48 103

Carrefour, al doilea mare retailer al lumii după Wal-Mart, areîn vedere o schimbare fundamentală de strategie, scrie The WallStreet Journal.
CEO-ul Lars Olofsson vrea să transforme Carrefour dintr-o marecutie care comercializează brandurile altora într-o marcă de consumîn sine, iar mărcile in-house să fie cele mai ieftine din zonă,Carrefour urmând să fie pentru sectorul alimentelor ceea ce IKEAeste pentru mobilă.
Olofsson, 58 de ani, va anunţa cât va investi Carrefour pentru a-şireface magazinele şi a se concentra pe produse marcă proprie.Analiştii se aşteaptă ca investiţiile să totalizeze sute demilioane de euro.

Strategia trebuie pusă rapid în aplicare având în vedere căretailerul a pierdut cotă de piaţă la nivel mondial timp de cinciani consecutivi şi riscă să-şi piardă supremaţia şi pe piaţalocală.
Olofsson, care a venit la Carrefour de la Nestlé la începutulanului trecut, spune că principala problemă este reputaţia lanţuluipentru preţuri ridicate şi că are nevoie de trei ani pentru aschimba această percepţie.
CEO-ul a lansat deja linia de alimente Carrefour Dis­count,versiuni mai ieftine ale produselor de bază.
Unii consumatori spun că deja văd diferenţa. Totuşi, stra­tegialow-cost este ris­cantă.

Reducerile de preţuri şi promoţiile de anul trecut au diminuatprofitul operaţional al Carrefour cu 639 de milioane de euro.Olofsson spune că speră că ajutând consumatorii să cheltuiască maipuţin, vânzările în volum ale Carrefour vor creşte. Astfel,compania va putea negocia termeni mai buni cu producătorii dealimente, ducând la o îmbunătăţire a marjelor.
La 3,2%, marja de profit a Carrefour este mai scăzută decât aoricărui alt retailer important şi la jumătate faţă de cea a celormai apropiaţi rivali, Wal-Mart şi Tesco. Totuşi, Olofsson spune căretailerul va economisi peste 1 miliard de euro prin reduceri decosturi pentru acest an şi anul trecut şi va continua să taiecosturile.
Schimbarea de strategie urmează unui deceniu în care consumatoriieuropeni, care alcătuiesc marea masă a clienţilor Carrefour, audevenit mai atenţi la preţuri pe fondul crizei economice.
Olofsson a instalat recent o nouă echipă de marketing pentrupromovarea produselor lanţului. El intenţionează să promoveze liniagenerală de produse Carrefour mai agresiv, strategie pe care afolosit-o până acum numai pentru Carrefour Discount. Au apărut şiprimele semne de succes. Carrefour Market, lanţul de supermarketurial grupului, a câştigat cotă de piaţă pe o perioadă de 12 luni pânăîn iunie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO