Business Internaţional

Casa de productie EMI a raportat crestere prima data in ultimii cinci ani

17.11.2005, 20:48 14

EMI Group Plc, a treia mare companie de muzica din lume, a inregistrat prima crestere a veniturilor sale din ultimii cinci ani ca urmare a cresterii numarului de download-uri digitale si a lansarii de noi albume semnate Coldplay si Gorillaz, relateaza Bloomberg.

Vanzarile obtinute in primele sase luni ale acestui an fiscal, incheiat pe 30 septembrie, au avansat cu 5,8% pana la 924,6 milioane de lire sterline (1,3 miliarde de euro), a declarat EMI, cu sediul la Londra.

Cifra, ce a depasit estimarile analistilor, a reprezentat prima crestere inregistrata din anul 2000. Profitul net obtinut de companie pe primul semestru a scazut dupa inregistrarea unor cheltuieli exceptionale.

Fanii au cumparat 7,5 milioane de copii ale celui de-al treilea album semnat Coldplay, "X&Y" in primele sase luni ale anului, in timp ce albumul semnat Gorillaz, "Demon Days", s-a vandut in aproape jumatate din numarul de copii vandute de Coldplay.

Veniturile digitale ale EMI au avansat de 2 ori si jumatate fata de perioada corespunzatoare a anului anterior, compania reusind sa reduca pirateria, a declarat presedintele EMI, Eric Nicoli. EMI a avut de beneficiat in urma programarii "celor mai importante lansari de albume, cum ar fi cel semnat Coldplay, in prima jumatate a anului", companiile rivale programandu-si lansarile in perioada sarbatorilor de sfarsit de an, arata Leigh Webb, analist in cadrul Panmure Gordon & Co. din Londra.

Valoarea actiunilor companiei a crescut cu 2,3%.

Albumele Coldplay si Gorillaz, a caror lansare a fost amanata din anul fiscal precedent, se numara, impreuna cu noul album "A Bigger Bang" al Rolling Stones, printre cele mai bine vandute 10 albume din Statele Unite, cea mai mare piata de muzica din lume, conform revistei Billboard.

"Albumele Coldplay si Gorillaz au fost clar importante, insa chiar si fara ele am inregistrat crestere si am depasit rezultatele pietei", a declarat Nicoli.



Vanzari digitale

Industria muzicii incearca sa impulsioneze vanzarile digitale pentru a compensa un declin al vanzarilor de compact discuri. In prima jumatate a anului, vanzarile globale au scazut cu 1,9% pana la 13,2 miliarde de dolari, vanzarile de CD-uri fiind cu 6,7% mai mici din punctul de vedere al valorii, si cu 3,4% mai reduse din punctul de vedere al volumului, conform International Federation of the Phonographic Industry.

Profitul net obtinut in primele sase luni incheiate pe 30 septembrie a scazut pana la 22,5 milioane de lire sterline (33,4 milioane de euro), de la 42,6 milioane de lire sterline cu un an in urma.

Veniturile EMI au atins o valoare de 907 milioane de lire sterline (1,3 miliarde de euro), conform estimarilor a cinci analisti intervievati de Bloomberg.

EMI anunta pe 17 octombrie ca vanzarile de muzica realizate pe primul semestru al anului au inregistrat o crestere de 4,5%. Profitul brut inainte de amortizare si costuri exceptionale era asteptat sa atinga 9%. Vanzarile de muzica inregistrata au reprezentat 79% din venituri in anul fiscal anterior.

Luna trecuta, compania l-a numit pe Jason Flom, fost director in cadrul Warner Music Group, in pozitia de presedinte si director executiv al diviziei sale Virgin Records din Statele Unite, inlocuindu-l pe Matt Serletic.

Virgin este marca din spatele artistilor americani Janet Jackson si Lenny Kravitz. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO