Business Internaţional

Cel mai mare retailer britanic atacă politica prin care Coreea de Sud îşi protejează micii comercianţi

Cel mai mare retailer britanic atacă politica prin care Coreea de Sud îşi protejează micii comercianţi

Britanicii de la Tesco sunt nemulţumiţi de eforturile Coreei de Sud de a proteja de expansiunea supermarketurilor micii comercianţi şi locurile de muncă pe care aceştia le asigură

Autor: Bogdan Cojocaru

01.03.2012, 00:03 604

Tesco, cel mai mare retailer bri­tanic, a lansat un atac deosebit de vi­rulent la adresa autorităţilor din Co­reea de Sud, cea mai mare piaţă a sa după Marea Britanie, acuzându-le că sunt "comuniste" pentru că încearcă să protejeze magazinele de cartier de expansiunea supermarketurilor, scrie Financial Times.

"Nici chiar ţările comuniste nu au urmat astfel de politici", a declarat preşedintele diviziei sud-coreene a Tesco, Lee Seung-han. Afacerile din Coreea de Sud au adus grupului venituri de aproape şase miliarde de euro în anul financiar trecut. Seung-han compară economia sud-coreeană cu un "pepene", verde în exterior, dar roşu în interior, aluzie la comunism.

Afirmaţiile lui atacă un guvern conservator care se defineşte în parte prin ostilitate la adresa economiei planificate a Coreei de Nord, notează FT.

Remarcile lui Seung-han subli­niază dificultăţile tot mai mari cu care se confruntă supermarketurile pe măsură ce tonul politicienilor coreeni înclină spre dreapta înaintea alegerilor parlamentare din aprilie.

Ministrul de finanţe Bahk Jae-wan a încurajat activ cumpărătorii să viziteze pieţele tradiţionale pentru a proteja cele 300.000 de locuri de muncă pe care acestea le asigură.

Politicienii sud-coreeni au intro­dus o lege care interzice deschi­derea de supermarketuri pe o rază de un kilometru în jurul magazinelor mici fără a obţine mai întâi acordul comu­nităţii. Legea interzice, de asemenea, retailerilor mari să ţină deschise anu­mite tipuri de centre de vânzare între miezul nopţii şi ora 8:00, când maga­zinele mici nu pot fi competitive.

Preşedintele Tesco spune că protec­ţionismul nu face decât să lovească în consumatorii săraci, deorece la supermarket preţurile sunt mai mici decât la magazinele de cartier, care adesea duc lipsă de marfă proaspătă.

Politicienii sud-coreeni sunt în general uniţi în privinţa limitării activităţilor retailerilor mari. Tesco este în colimatorul autorităţilor încă din 2009, când încercarea de a des­chide o unitate în oraşul port Incheon a stârnit proteste de stradă din partea comercianţilor locali.

Seung-han este cunoscut pentru afirmaţiile incendiare. Tesco susţine că poate compensa locurile de muncă pierdute prin extinderea super­marketurilor prin magazine deschise în franciză deschise de comercianţii locali. Tesco şi-a majorat numărul de magazine de mici dimensiuni din oraşe de la 255 în august la 299.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO