Business Internaţional

Cum a reuşit Daniel Schwartz, CEO la 33 de ani, să reinventeze Burger King

Cum a reuşit Daniel Schwartz, CEO la 33 de ani, să...

Autor: Luciana Georgescu

27.07.2014, 17:18 1313

Daniel Schwartz, CEO-ul Burger King în vârsta de 33 de ani, a întocmit un plan de revitalizare a lanţului de fast-food, care a condus la dublarea profitului în primul trimestru al anului, la puţin peste un an de la punerea lui în aplicare, scrie Business Insider.

După ce şi-a ales o echipă de conducere formată din manageri tineri, printre care şi un director financiar în vârst[ de 28 de ani, Schwartz a reuşit să transforme Burger King, dintr-o companie cu mari probleme financiare într-una profitabilă, scrie Devin Leonard pentru Bloomberg Businessweek.

“În prezent, Burger King se comportă mai de grabă ca un start-up decât ca un lanţ fast-food”, a mai precizat Leonard. Această situaţie poate fi explicată prin faptul că poziţia actuală de director executiv este primul job al lui Schwartz în industria fast-food. Schwartz a deţinut în trecut funcţia de analist pentru Credit Suisse din Boston, iar mai recent a lucrat pentru firma cu capital privat 3G Capital, care a preluat Burger King în 2010.

Pentru că nu avea experienţă în industrie, Schwartz şi-a petrecut primele luni în restaurantele Burger King, curăţând toalete, făcând hamburgeri şi relaţionând cu clienţii. Experienţa acumulată l-a ajutat să înţeleagă că meniurile complicate măreau timpul de aşteptare al clienţilor. Schwartz a simplificat meniurile, pentru ca personalul să poată servi felurile de mâncare mai rapid, ceea ce a crescut eficienţa lanţului şi satisfacţia clienţilor.

Totuşi, pentru restructurarea companiie, Schwartz a trebuit să ia o serie de măsuri mai dure, printre care şi renunţarea la o parte din personal. Pentru aceasta, el a încheiat o serie de contracte cu nişte francize. De asemenea, tânărul manager a eliminat o parte din beneficiile non-esenţiale, atât ale angajaţilor, cât şi a conducerii de top.

Schwartz a negociat contracte cu restaurante din Brazilia, China şi Rusia, care au contribuit la creşterea de 12% a numărului de unităţi Burger King, la nivel global. În prezent compania deţine 13.667 de magazine.

În primul trimestru al anului, vânzările Burger King au crescut cu 2%, în timp ce profitul aproape că s-a dublat, ajungând la valoarea de 60,4 milioane de dolari. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO