Business Internaţional

Cum a reusit Mulally sa tina Ford pe linia de plutire, atunci cand rivalii rezistau doar cu “sponsorizare” de la stat

Cum a reusit Mulally sa tina Ford pe linia de plutire, atunci cand rivalii rezistau doar cu “sponsorizare” de la stat
05.11.2009, 23:31 24

Alan Mulally a inregistrat primele sale profituri trimestrialeconsecutive in cadrul Ford cu un profit net de 997 mil. dolari intrimestrul trei. Estimarile vizau o pierdere de 632 de milioane dedolari. Cota detinuta de Ford din piata americana a crescut inpofida reducerii discounturilor, masura ce a generat veniturisuplimentare de 1,9 mld. $, 74% provenind din America de Nord,scrie Bloomberg.
Acest fapt a avut un efect mai amplu asupra rezultatelor decatreducerile suplimentare de costuri de 1 miliard de dolariinregistrate de producator in trimestrul respectiv. Modele noi, caFord Taurus si Fusion, restilizate, s-au comercializat de asemeneacu mai multe optiuni.
"In timpul celei mai grele perioade cand ne adaptam la cererea maiscazuta pentru a reveni pe profitabilitate, am continuat deasemenea sa investim intr-o linie de produse noi", a declaratMulally.
"Dispunem atat de autovehiculele pe care si le doresc oamenii pemasura ce economia isi revine, cat si de o structura competitiva decosturi pentru a concura cu cei mai buni."

Goana dupa reducerea de costuri
Ford va incerca din nou sa obtina reduceri de la sindicatul UAW siva continua sa-si intareasca bilantul incercand sa atraga pana la3,3 miliarde de dolari din vanzarea de titluri convertibile siactiuni comune.
Valoarea actiunilor companiei a inregistrat mai mult de o triplarein acest an.
In acest an, Ford a inregistrat un profit net de 1,8 miliarde $ sio pierdere operationala bruta de 1,3 miliarde $. Mulally promiteacum ca producatorul va inregistra o profitabilitate solida in2011.
"Promite putin sperand sa genereze mai mult", a declarat BernieMcGinn, presedinte al McGinn Investment Management.
Daca va inregistra profit in 2010, acesta ar fi primul profit anualal lui Mulally de cand a sosit la Ford de la Boeing in octombrie2006, chiar in momentul in care producatorul aluneca in cea maiampla criza de la Marea Recesiune din anii '30 incoace. La putintimp dupa ce a preluat conducerea companiei, Mulally, 64 de ani, afost de acord cu un plan propus de directorul financiar de atuncial firmei, Don LeClair, de a pune garantie intreaga companie pentrucredite de 26 miliarde $.
Creditele respective, care au venit chiar inainte de blocareapietei financiare, au facut ca Ford sa nu aiba nevoie de un bailoutguvernamental si ca producatorul sa evite intrarea in faliment.

Mulally s-a concentrat pe brandul Ford
Mulally a concentrat de asemenea Ford pe numele sau de marca si avandut brandurile europene de lux ca Jaguar, Land Rover si AstonMartin. Urmeaza Volvo. Ford a selectat ca ofertant preferat oechipa de investitori condusa de Geely, cel mai mare producatorauto privat al Chinei. Ford are ce face cu banii. Volumuldatoriilor sale il depaseste pe cel al GM sau Chrysler, urmand satotalizeze 38,1 miliarde de dolari in 2011, conform BarclaysCapital.
Recent, Ford a anuntat un plan de atragere a 3,3 miliarde $,compania prelungind in acelasi timp maturitatea unei linii decredit de 10,7 miliarde $ cu doi ani pana in 2013 pentru a aveatimp sa-si plateasca datoriile.
Mulally a inchis deja 13 fabrici din 2006 si intentioneaza sa maiinchida cinci pana in 2011. El nu este pregatit sa renunte laobiectivul de a egala GM si Chrysler in privinta costurilor legatede forta de munca. "Vom continua sa depunem eforturi pentru catoata lumea stie ca viitorul nostru se bazeaza pe a fi competitivifata de cei mai buni din lume", a declarat Mulally.
Chiar si fara noi concesii din partea UAW, Mulally si-a depasitobiectivele in privinta reducerilor de costuri. Pana in septembrie,compania si-a redus costurile structurale cu 4,6 miliarde $, pestetinta anuala de 4 miliarde de dolari. Acum, Mulally si-a majoratobiectivul la 5 miliarde de dolari pentru acest an.

Cine este Alan Mullaly

  • S-a nascut pe 4 august 1945 si este inginer.
  • El ocupa in prezent functia de presedinte si director executivin cadrul Ford.
  • Soseste la birou in fiecare dimineata la ora 5:15 si lucreazatimp de 12 ore.
  • Organizeaza in fiecare joi o intalnire cu executivii Fordnumita "Business Plan Review" (Revizuirea planului debusiness).
  • A ocupat functia de vicepresedinte executiv in cadrul Boeing side director executiv in cadrul Boeing Commercial Airplanes.
  • Si-a inceput cariera la Boeing ca inginer in 1969 imediat dupaabsolvirea facultatii.
  • Este creditat pentru revenirea in prim-plan a Boeing CommercialAirplanes in anii 2000.
  • A absolvit in 1969 Universitatea din Kansas, obtinand o diplomain stiinte si ulterior a absolvit un master in inginerieaeronautica si astronautica.
  • A absolvit cursurile unui master in management la MassachusettsInstitute of Technology.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO