Business Internaţional

Declinul cheltuielilor pe publicitate la nivel mondial incetineste

Declinul cheltuielilor pe publicitate la nivel mondial incetineste

Printul reprezinta 30% din cheltuielile cu publicitatea, conform unui raport publicat recent de Internet Advertising Bureau of Britain. Cheltuielile pe publicitatea online au reprezentat 23,5% din piata (FOTO: Reuters)

08.10.2009, 23:15 40

Piata mondiala a publicitatii a dat semne ca este pe punctul dea atinge punctul minim in trimestrul doi al acestui an, ratadeclinului cheltuielilor incetinind usor fata de trimestrulanterior, indica un raport al firmei de cercetare Nielsen, citat deThe New York Times.

Conform Nielsen, cheltuielile din 27 de tari au scazut cu 5,8%in trimestrul doi comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut,dupa o scadere de 7,9% in trimestrul anterior. Cifrele sunt in toncu ultimele estimari ale executivilor din publicitate, care spun cace a fost mai greu probabil a trecut, avertizand totusi ca ocrestere semnificativa este putin probabila mai devreme de anulviitor.

In prima jumatate a anului, cel mai ridicat nivel alcheltuielilor a fost inregistrat in Asia, cu o crestere de 2,2%,indica raportul Nielsen, in timp ce nivelul cel mai scazut a fostconsemnat in America de Nord, cu o scadere de 15,9%. In Europa,cheltuielile pe publicitate au scazut cu 9,1%.

Studiul estimeaza cheltuielile din majoritatea canalelor mediatraditionale, dar nu ia in calcul internetul, care a rezistat maibine in timpul crizei economice.

Un raport separat publicat recent de Internet Advertising Bureauof Britain a indicat ca cheltuielile pe publicitatea online le-audepasit pe cele pe publicitatea TV in prima jumatate a anului,reprezentand 23,5% din piata de publicitate, comparativ cu 21,9% incazul televiziunii. Printul, cu 30% din cheltuieli in primajumatate, s-a mentinut pe primul loc, in ciuda faptului ca aconsemnat cea mai mare scadere.

"Segmentul online isi creste cu siguranta cota destul deputernic in Europa", a declarat Eva Berg-Winters, specialist inpublicitate online in cadrul PricewaterhouseCoopers.

Cota de piata a publicitatii online din Marea Britanie esteridicata si din alt motiv: cheltuielile pe publicitatea TV suntreduse relativ la dimensiunea totala a pietei de publicitate pentruca BBC cel mai mare broadcaster TV, nu accepta publicitate.

Desi a avut de suferit in perioada declinului economic,segmentul TV si-ar putea reveni mai puternic decat alte canaletraditionale, cum ar fi ziarele, spun analistii. Berg-Winters spuneca nu ar fi surprinsa daca televiziunea ar castiga o cota mai maredin piata britanica a publicitatii anul viitor, depasindinternetul.

Cresterea publicitatii online in Marea Britanie a fost generatain prima jumatate a anului de majorarea cheltuielilor pe reclame pemotoare de crestere ca Google.

Astfel de reclame au reprezentat aproximativ 60% dincheltuielile totale online si au consemnat o crestere de 6,8%.Cheltuielile pe anunturi de mica publicitate online au crescut deasemenea, insa anunturile online de mare publicitate au scazut cu5,2%.

Raportul Nielsen indica rezultate slabe pe majoritatea canalelortraditionale. Dintre marketeri, producatorii de automobile siinstitutiile financiare au operat cele mai dramatice reduceri decheltuieli pe publicitate, in timp ce retailerii, companiile dindomeniul produselor de consum si advertiserii din domeniulserviciilor de sanatate si-au majorat cheltuielile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO