Business Internaţional

EasyJet schimbă strategia: vrea călători cu mai mulţi bani

EasyJet schimbă strategia: vrea călători cu mai mulţi bani

Autor: Gabriel Razi

16.11.2010, 23:52 51

Aniversarea a 15 ani de la primul zbor se supra­pune pesteschimbarea de strategie a com­paniei. Analiştii sunt convinşi căMcCall nu se va îndepărta prea mult de strategia prin care companiaurmăreşte să se menţină pe poziţia de cel mai important operatoraerian low-cost din Europa.

Carolyn McCall crede că succesul easyJet va fi atins prin atragereaunui procent mai mare de clienţi din sectorul business. Totuşiaceastă politică nu implică "segregarea" pasagerilor în clase deconfort în interiorul aparatelor de zbor, ci doar opţiuni sporitede flexibilitate pentru pasagerii care sunt dispuşi să plăteascămai mult. O altă propunere a noii directoare executive a easyJeteste introducerea unui sistem de preselectare a locurilor pe carepasagerii urmează să le ocupe.

Misiunea sa va include şi con­tinuarea politicii fostului directorAndy Harrison, care considera că transportul pasagerilor cătredestina­ţiile de vacanţă este esenţial. Recent, operatorul britanica semnat un acord cu agenţia de turism Low Cost Travel Group(LCTG), contract care va aduce aproape 120 de milioane de euro înprimul an.
Joint-venture-ul cu LCTG include şi conectarea la site-ul easyJetîn speranţa că o parte din cele 50 de milioane vizitatori care îşialeg zboruri anual vor cumpăra şi pachete turistice.
Una dinte cele mai sensibile provocări ale Carolynei McCall va firecalibrarea performanţelor opera­ţionale, după ce în vară easyJets-a confruntat cu cel mai mare număr de zboruri anulate sau amânatedin istorie. Sursa problemelor este supra­so­lici­tatrea flotei şia echipajelor.

Totuşi, reprezentanţi ai industriei aeronautice europene considerăcă adevăratul test pe care îl va da easyJet va avea loc înurmătorul sezon de primăvară-vară, când traficul va fiintens.
O parte din profiturile companiilor aeriene low-cost sunt generatede banii pe care pasagerii îi cheltuie la bordul aeronavelor pealimente şi alte produse. McCall ştie acest lucru şi inten­ţioneazăsă reconfigureze me­niurile augmentând în acelaşi timp calitateaproduselor. Un alt punct sensibil pe care noul număr unu de laeasyJet îl va reforma este structura de capital a companiei. Cutoate că, momentan, nu a fost făcut niciun anunţ oficial, uniianalişti ai pieţei transpor­turilor aeriene cred că va fi efectuatăo emisiune specială de dividende în valoare de 383 de milioane deeuro.

România: costurile mari de operare o facneatractivă
Costurile ridicate de operare fac România puţin atractivă pentrueasyJet. "Iniţial, când am venit în România, am lansat trei rutedin Bucureşti, însă rezultatele nu au fost pe măsura aşteptărilor,motiv pentru care am anulat cursa către Londra. Nu am reuşit săajungem la un acord cu Aeroportul Băneasa, cel către care neîndreptaserăm în prima fază. Pe de altă parte, Aeroportul Otopeni,de unde operăm în prezent, deşi este mai atractiv din punctul devedere al infrastructurii, percepe costuri de operare mai mari", adeclarat Peter Voets, marketing manager pentru Elveţia, Austria şiEuropa de Est în cadrul easyJet. În prezent, compania low-costbritanică operează din România două rute, Milano şi Madrid, însădin cauza costurilor de operare mari, nu are în plan să introducănoi zboruri, cel puţin nu pentru moment. EasyJet, companie care aintrat pe piaţa locală în 2008, a transportat în relaţia cu Româniaaproape 200.000 de pasageri în anul 2009, faţă de peste 1,5milioane, câţi a transportat Wizz Air sau Blue Air. AndreeaNeferu

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO