Business Internaţional

In cautare de clienti, Brown & Williamson adopta strategia aromelor

10.03.2004, 00:00 23



Brown & Williamson Tobacco a inceput sa promoveze noi versiuni ale tigaretelor Kool ce ar putea sa atraga atentia nu numai datorita designului pachetelor in care sunt ambalate, ci si a aromelor acestora: Caribbean Chill, Midnight Berry, Mocha Taboo si Mintrigue, relateaza The New York Times.



"Produsele aromate constituie o adevarata tendinta in cadrul multor categorii," a declarat Ludo Cremers, vice-presedinte al departamentului de brand marketing din cadrul Brown & Williamson. "De la bauturi pana la guma de mestecat, aceasta este o tendinta universala de larg interes".



Desi noile tigarete Kool ar putea impulsiona profitul companiei, denumirile "dulci" ale acestora par menite sa intensifice deja aprinsa dezbatere legata de comercializarea tigaretelor.



"Acest gen de tigarete sunt clar menite sa-i atraga pe nefumatori," a declarat Matthew L. Myers, promotor al campaniei impotriva fumatului in randul tinerilor desfasurata in Washington.



Cheryl G. Healton, presedinte si director executiv al American Legacy Foundation, ce desfasoara si ea o campanie antifumat, este de aceeasi parere. "Totul se bazeaza pe aceeasi notiune, si anume faptul ca 90% din numarul celor ce de-abia incep sa fumeze sunt din randul tinerilor aflati sub varsta de 19 ani". Companiile din sectorul tutunului nu au decat de profitat de pe urma introducerii acestui gen de tigarete ce-i atrag pe tineri, a adaugat aceasta.



Oficialii Brown & Williamson spun ca firma isi promoveaza tigaretele numai in randul adultilor si ca noile tigarete Kool sunt menite a-i cuceri pe cei ce fumeaza alte marci mentol, si nu sa creeze noi fumatori.



Prin comercializarea a noi versiuni ale unor produse deja existente sub o marca cu o pozitie bine stabilita, compania Brown & Williamson urmeaza bine-cunoscuta strategie a extinderii unei marci.



In acelasi timp, Brown & Williamson urmeaza exemplul companiei rivale R.J.Reynolds Tobacco, care din anul 1999 comercializeaza amestecuri exotice sub aceeasi marca, Camel.



Este posibil ca cele doua companii sa nu fie rivale pentru mult timp: R.J. Reynolds Tobacco Holdings intentioneaza sa achizitioneze Brown & Williamson, divizia americana a British American Tobacco, in aceasta vara.



"Toate genurile de tigarete incluse in gama Camel Exotic Blends sunt dezvoltate si testate pe fumatori adulti," sustine Ellen Matthews, purtatoare de cuvant a companiei R.J. Reynolds. "Am dorit sa scoatem in evidenta amestecul de baza, sa le oferim fumatorilor adulti ceva nou si sa incercam sa diferentiem marca Camel de alte marci", a adaugat aceasta.



Acelasi tip de judecata a stat si la baza lansarii noilor tigarete Kool, declara Cremers, director in cadrul Brown & Williamson.



Ambalajul noilor tigarete difera foarte mult de cel al tigaretelor Kool standard. Colturile pachetelor sunt rotunjite, culorile sunt aprinse, iar pachetul se deschide asemeni unei carti.



Pentru a preveni promovarea noilor Kool in randul adolescentilor, compania se bazeaza pe canale de comercializare aproape inaccesibile copiilor: baruri si cluburi, reviste ca Playboy si Vanity Fair.



Noile tigarete costa mai mult decat cele obisnuite, un motiv in plus pentru care acestea sunt inaccesibile tinerilor, sustin unii.



Astfel de masuri nu sunt insa suficiente in sensul protejarii tinerilor, sustin criticii, iar semnele de intrebare ridicate de acestia nu pot fi ignorate pentru ca acest aspect este extrem de important pentru intreaga industrie a tutunului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO