Business Internaţional

Italianul Ermenegildo Zegna pipereaza piata modei din Ungaria

07.03.2005, 00:00 23

Ermenegildo Zegna, unul dintre cei mai mari producatori italieni de haine, a deschis primul sau magazin in Ungaria, scrie Budapest Business Journal.

Retailerul italian a patruns pe piata maghiara printr-un acord de franciza incheiat intre grupul Ermenegildo Zegna si compania locala E.Z. Fashion Kft, care este detinuta de Janos Janikovszky. Obiectivul lor este de a promova moda de lux in Ungaria, mai precis cea destinata barbatilor.


"Spre deosebire de Viena, Praga sau Varsovia, in Budapesta nu exista o zona de shopping de lux, cu o mare concentratie de magazine de calitate", spune Janikovszky. "Moda pentru barbati este cu mult in urma in Ungaria, spre deosebire de celelalte categorii. Cresterea locala lenta se datoreaza in principal lipsei unitatilor de retail", a continuat acesta.


Pasiunea sa pentru moda l-a purtat pe proprietarul companiei prin multe magazine de moda din toata lumea. "Am vizitat cateva magazine Zegna din Europa. Cand am aflat ca brandul este deja prezent la Praga, Varsovia, Viena si Sofia cu magazine proprii si se comercializeaza pe pietele din Zagreb, Belgrad si Bucuresti in magazine cu mai multe marci, am fost convins ca Budapesta trebuie sa apara pe acea lista", explica el.


Janikovszky a precizat ca investitia totala, inclusiv decorarea magazinului si stocul de haine necesar pentru inceput, se ridica la peste 410.000 euro. In magazin vor fi disponibile liniile Z Zegna and Sport si clasica Sartorial. Produsele vor putea fi modificate in functie de masura fiecarui consumator, iar croitorul elvetian al grupului Zegna va vizita regulat Budapesta pentru a onora comenzile speciale. Magazinul va comercializa si pantofi, accesorii, cravate, genti si parfumuri.



Grupul Ermenegildo Zegna produce anual doua milioane de metri de material, 350.000 de pulovere si tricouri, peste un milion de articole sportive si 1,5 milioane de accesorii.



Compania are peste 5.000 de angajati la nivel mondial si a raportat o cifra de afaceri de 601 milioane euro in 2003.



Brandul Zegna este comercializat in 392 de unitati in toata lumea, dintre care 142 sunt detinute in totalitate de grup.



Compania, care a fost fondata in 1910 in Trivero, un sat din Alpii italieni, este o afacere de familie, condusa de cea de-a patra generatie de membri ai familiei Zegna.



Fiii fondatorului, Angelo si Aldo Zegna, au preluat managementul companiei de la tatal lor in anii 1960.



Fratii au lansat grupul pe piata pret-a-porter care se adreseaza segmentului superior. Grupul a lansat primele magazine proprii la Paris si Milano la inceputul anilor 1980 si are 13 unitati de productie in Italia si alte sapte in Elvetia, Spania, Mexic, Turcia si China.



Ermenegildo Zegna a atras o lista lunga de clienti celebri, printre care Rob Lowe, Kiefer Sutherland, James Spader si Adrien Brody.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO