Business Internaţional

James Press, fostul director al Toyota, este responsabil acum pentru soarta Chrysler

James Press, fostul director al Toyota, este responsabil acum pentru soarta Chrysler

Chrysler este cea mai mica dintre companiile auto americane, in urma General Motors si Ford

18.03.2008, 20:10 14

Toata lumea isi aminteste de inaugurarea noului model Dodge Ram, in perioada salonului auto din ianuarie din Detroit, unde cativa cowboy calare au manat peste 100 de vaci prin multime pentru a face loc masinii.
Noul vicepresedinte al Chrysler, James Press, a avut contributia lui la escapada desprinsa parca dintr-un film western. "Vrem sa demonstram ca masina este intr-adevar capabila de ceea ce un adevarat cowboy ar avea nevoie", a declarat Press in cadrul inaugurarii.
Press, dupa ce a fost directorul operatiunilor Toyota din Statele Unite pentru mai bine de 37 de ani, si care s-a declarat un vesnic admirator al modelelor Toyota Camry si Corolla, a recunoscut ca prin venirea lui la conducerea companiei americane Chrysler va suporta unele schimbari radicale, pentru a putea supravietui pe piata auto din Statele Unite.
"Va trebui sa ne concentram mai mult asupra a ceea ce conteaza cu adevarat. Nu-mi doresc ca lumea sa ne tina minte drept "cei cu vacile", ci mi-as dori mai mult ca noul Chrysler sa fie tinut minte pentru castigarea unei competitii in Ram si Ford F-150 spre exemplu", a adaugat Press.
Press a uimit intreaga industrie auto din Statele Unite, dupa ce la varsta de 61 de ani s-a decis sa paraseasca Toyota, unde deja detinea cea mai inalta pozitie in randul membrilor executivi ai Toyota din Statele Unite, pentru a prelua conducerea Chrysler, cea mai mica dintre companiile auto americane, in urma General Motors si Ford.
Press a fost unul dintre principalii actori ai extinderii companiei japoneze pe piata din Statele Unite, fiind un adept al strategiilor orientate catre imbunatatirea serviciilor pentru client. Acelasi lucru incearca acum si din noua sa pozitie de presedinte al companiei americane, sa aduca stabilitate in evolutia Chrysler, compania fiind recunoscuta pentru evolutiile oscilante.
In mod sigur Press isi doreste imbunatatirea imaginii companiei, iar in acest sens, acesta deja a inceput sa organizeze intalniri cu proprietarii de showroom-uri, cu membrii colectivitatilor locale, cu angajatii, precum si cu clientii Chrysler.
De fapt, Press, in cadrul unui seminar tinut la Levin Institute, o organizatie de cercetare din New York, declara ca in momentul de fata Chrysler ii aduce aminte de inceputurile companiei japoneze pe piata americana. Insa lucrurile n-au cum sa stea chiar asa.
Cu o cota de piata in scadere in Statele Unite, precum si cu o cota aproape inexistenta la nivel international, Chrysler ar putea sa nu aiba forta necesara pentru o revenire in forta in industria auto.
Anul trecut compania a raportat pierderi de peste 1,6 miliarde de dolari, pentru o foarte mare parte din masinile produse neexistand cerere din cauza consumului exagerat de combustibil.
Cu toate acestea, in august anul trecut fondul de investitii Cerberus Capital Management a achizitionat o participatie de 80% in cadrul companiei americane, pentru suma de peste 7,5 miliarde de dolari si imediat s-a apucat de restructurarea companiei.
Primele schimbari, numirea lui Robert Nardelli, fostul presedinte al Home Depot, in functia de presedinte al Chrysler si respectiv numirea lui Press in functia de director de vanzari si productie.
"Ceea ce intr-adevar il intereseaza pe client sunt faptele, detaliile, rezultate, atat coteaza in cele din urma", a declarat Press.
"Vom eficientiza productia Chrysler si vom lasa rezultatele sa vorbeasca in locul nostru", a adaugat el. Sarcina destul de dificila chiar si pentru cineva cu experienta lui Press.
De la inceputul acestui an, vanzarile Chrysler au scazut cu 13%, iar calitatea masinilor lasa mult de dorit comparativ cu restul produselor de pe piata. Potrivit ultimelor sondaje, Chrysler s-a situat pe locul 10 in topul celor mai prost vandute masini din Statele Unite.
Analistii auto sunt chiar surprinsi cum de Chrysler mai reuseste sa aiba vanzari pe o piata supraaglomerata de masinile General Motors, Toyota sau Ford.
"Pentru mine misiunea lui Press este imposibila", a declarat Jack Trout, presedinte al firmei de consultanta trout Partners. "Chrysler se afla pe un foarte indepartat loc patru si-i lipseste forta necesara sa devina lider", a adaugat el.
In prezent Chrysler mai detine doar 13% din piata auto din Statele Unite si inregistreaza vanzari pe pietele internationale de mai putin de 250.000 de unitati pe an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO