Business Internaţional

Lantul de hoteluri Mariott din Marea Britanie, scos la vanzare

15.03.2005, 00:00 16

Grupul Whitbread a anuntat ca va vinde lantul de hoteluri Mariott din Marea Britanie, informeaza Financial Times.


Compania a hotarat sa realizeze o societate mixta cu proprietarul marcii pentru a castiga cel putin un miliard de lire sterline (1,43 mld. euro) in urmatorii doi ani cu cele 52 de hoteluri Mariott, care vor face parte din acest joint venture pana la finalizarea vanzarii lor.


Mariott va opera hotelurile printr-un contract de management pe termen lung care se va derula in cadrul venture-ului si va continua sa le opereze si dupa vanzare.


Conform termenilor specificati in contract, Withbread va primi pentru inceput o suma de 710 milioane de lire (1 mld. euro), din care


400 de milioane de lire (573 mil. euro) vor fi returnate actionarilor. Alte 100 de milioane de lire (143 mil. euro) vor fi folosite pentru reducerea deficitului fondului de pensii al companiei si pentru echilibrarea datoriilor.


Iesirea companiei Whitbread de pe piata hotelurilor de lux va limita prezenta sa pe piata doar la Premier Travel Inn, care a beneficiat de o crestere anuala de 17%, pe fondul majorarii cererii pentru hotelurile ieftine in perioada 1999-2003.


Alan Parker, directorul executiv al grupului Whitbread, a declarat ca "in urma tranzactiei Whitbread si-a creat o baza solida, care ii va permite sa se dezvolte in cele trei sectoare unde detine suprematia: hotelurile pentru un buget restrans, restaurante si cluburile de sanatate si de fitness. Echipa de management se va concentra pe obtinerea profitului, printr-o crestere constanta".



Saptamana trecuta, InterContinental Hotels, cea mai mare companie hoteliera din lume, a anuntat vanzarea a 73 de hoteluri, pentru un miliard de lire (1,43 mld. euro), inclusiv a lantului Holiday Inn din Marea Britanie. Analistii au speculat ca Whitbread nu va putea detine controlul managementului din cauza costului pe care il implica plata francizelor. Vanzarea face parte din strategia consiliului de administratie de reducere a activelor imobiliare, care erau supuse riscului deprecierii capitalului.



Industria hoteliera s-a revigorat, in special in Londra, pe masura ce lumea isi revine din socul atacurilor teroriste din 11 septembrie. Hotelurile Mariott sunt extrem de populare in randul turistilor americani care viziteaza Londra.



In primele 50 de saptamani ale anului fiscal 2004-2005, vanzarile lantului Mariott au crescut cu 3,9 procente. Totusi, cresterea s-a mai temperat in ultimul trimestru, din cauza dolarului care i-a impiedicat pe americani sa mai calatoreasca.



Whitbread s-a dispensat de hotelurile de lux pentru a se concentra pe extinderea lanturilor de hoteluri ieftine. Anul trecut a achizitionat Premier Lodge si cele 132 de hoteluri pe care le detine pentru suma de 505 milioane de lire (723 mil. euro). Lantul, combinat cu Travel Inn, va da nastere la un lant de 457 de hoteluri care vor opera sub brandul Premier Travel Inn.



Vanzarile la Premier Travel Inn au crescut cu 6,7% in ultimele trei trimestre.



Pe langa proprietatile Mariott, grupul a anuntat ca ia in considerare vanzarea a doua hoteluri Renaissance.



Whitbread este unul dintre cele mai importante grupuri britanice care opereaza in domeniul serviciilor hoteliere si de odihna. Divizia sa de restaurante detine un pachet de 50% din 500 de restaurante Pizza Hut, in parteneriat cu YUM! Brands. In plus, mai opereaza 250 de pub-uri Brewers Fayre, 300 de magazine Costa Coffee si 50 de cluburi de sanatate David Lloyd. cristina.marina@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO