Business Internaţional

Made in France: Revirimentul meşteşugăritului creează locuri de muncă în comunităţile aflate în impas

Made in France: Revirimentul meşteşugăritului creează...

Autor: Catalina Apostoiu

08.05.2018, 00:04 395

Meşteşugurile mai vechi joacă şi un rol important în cadrul eforturilor preşedintelui francez Emmanuel Macron de a revigora economia franceză, scrie Financial Times.

Pentru companii din sectorul articolelor de lux, ca Hermès, LVMH şi Kering, care au raportat venituri şi profituri record în 2017, „Made in France“ este o etichetă care atrage consumatori de peste hotare şi susţine piaţa muncii la nivel local.

În Franche-Comté, o regiune afectată de două decenii de dezindustrializare şi de problemele industriei auto, Hermes a angajat sute de oameni şi intenţionează să angajeze alte sute. În această lună, compania a inaugurat un atelier de artizanat de 5.800 metri pătraţi în Allenjoie, intenţionând să angajeze 260 de oameni.

Atelierul de pielărie va fi al 16-lea atelier deschis de grup în Franţa, susţinut de investiţiile acestuia în pregătire. Louis Vuitton, deţinut de LVMH, va deschide la rândul său două noi ateliere în Franţa până la sfârşitul anului viitor.

„Ne place să fim prezenţi în regiuni semi-rurale ale Franţei unde există şomaj şi unde putem crea locuri de muncă“, a declarat Axel Dumas, CEO al Hermès. „Încercăm de asemenea să găsim regiuni din Franţa unde există o cultură în domeniul meşteşugăritului“.

Franţa este al treilea mare exportator de articole din piele din lume. Exporturile acestui sector francez au crescut cu 7% în 2017 la 10,6 miliarde de euro, iar din 2009, acestea s-au dublat. Se estimează că sectorul are 130.000 de angajaţi şi vânzări anuale de 25 de miliarde de euro.

Guillaume Menuet, economist în cadrul Citi, a declarat că grupurile din sectorul articolelor de lux „care doresc să protejeze savoir-faire-ul francez“ sunt într-o poziţie relativ bună pentru a investi în această ţară. „Acest lucru este mai dificil în alte industrii unde marjele nu sunt la fel de ridicate, iar competiţia ieftină din afară a golit industria manufactuiereă în ultimele trei decenii“.

Investiţiile Hermès în Franche-Comté vin în condiţiile în care sectorul industrial francez a asistat la prima creare netă de locuri de muncă din 2001 în ultimele trei luni ale anului trecut, potrivit institutului francez de statistică Insee. Şomajul total din Franţa a coborât la 8,9% în ultimul trimestru al anului trecut, cel mai scăzut nivel din 2009.

„Au fost 10 ani dificili pentru industria franceză, dar asistăm la o mişcare graduală în direcţia corectă“, a declarat Menuet.

În timp ce crearea de locuri de muncă dă semne de revigorare, Macron a indicat nepotrivirea dintre competenţe şi cerinţele de pe piaţa muncii drept cea mai mare problemă în soluţionarea şomajului ridicat din punct de vedere structural, iar guvernul său şi-a stabilit drept prioritate în acest sens creşterea numărului de ucenici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO