Business Internaţional

Mai bine în Ungaria decât în Silicon Valley, crede un antreprenor american

Mai bine în Ungaria decât în Silicon Valley, crede un antreprenor american

Autor: Gabriel Razi

14.10.2010, 23:15 29

Michael Simon, absolvent al Şcolii debusiness de la Universitatea St. Louis, a devenit în 20 ani cel maide succes antreprenor în domeniul software din Ungaria, scrie TheNew York Times. Aventura antreprenorului la Budapesta a început în1992 atunci când a aterizat în capitala Ungariei în urma uneioportunităţi.

"În Silicon Valley cineva vine cu o idee şi oamenii de afacerise grăbesc să vină cu banii. În Ungaria, lumea se aşteaptă să facimult mai multe cu bani mai puţini", rezumă Simon diferenţele dintreUngaria şi Silicon Valley, inima sectorului tehnologicamerican.

A ajuns rapid să conducă o companie IT care oferea servicii deexternalizare, iar în 1995, a pus bazele companiei Uproar. Companiasa producea versiuni pentru internet ale unor jocuri precum Bingosau Family Feud.

Soft-ul dezvoltat de compania sa avea calităţi remarcabilepentru perioada respectivă şi în scurt timp s-a decis listarea laBursa din Viena pentru ca, în final, compania să fie achiziţionatăde Vivendi Universal Games în luna martie 2001.

Simon, cunoscând calitatea echipei sale de la Uproar, a apelatulterior la ei, şi alături de Marton Anka, un inginer IT maghiar,au pus bazele LogMeIn în 2003.

Ultima invenţie a antreprenorului este un soft ce permite unuiutilizator să preia controlul unui computer prin intermediulaltuia.

Cu ajutorul acestei tehnologii, un utilizator se poate conectala computerul de acasă sau la cel de la birou în timp ce este pedrum sau cei din departamentele de suport tehnic se pot conecta lacalculatoarele clienţilor pentru a le soluţiona problemele.

Avantajul rapidităţii

Cu toate că nu este un produs revoluţionar, concurând pe piaţăcu GoToMyPC de la Citrix sau cu pcAnywhere de la Symantec, soft-ulunguresc s-a dovedit a fi rapid, uşor de folosit şi ieftin.

Succesul LogMeIn nu a întârziat să apară, veniturile au urcat dela 19 milioane de euro (27 de milioane de dolari) în 2007 la 53,8milioane de euro (74,4 milioane de dolari) anul trecut, iar pentruanul în curs veniturile sunt estimate a atinge 68 de milioane deeuro (94,5 milioane de dolari).

Prin distribuţia gratis a versiunii de bază a produsului s-aatins rapid ţinta de 100.000 de descărcări pe zi.

De curând a fost lansată versiunea pentru iPhone şi iPad, carecostă 30 de dolari şi care permite utilizatorilor să transfere datede pe computere lor către astfel de echipamente mobile.

Deloc uimitor, această versiune s-a dovedit a fi un succes şi semenţine în primele 25 de aplicaţii cumpărate din magazinul onlinede aplicaţii al Apple.

Veniturile provin atât de la companiile mici şi medii care oferăservicii de suport IT, cât şi de la marii jucători din piaţă caLenovo, Toshiba, Sony, Best Buy sau AT&T.

LogMeIn distribuie de 20 de ori mai multe produse gratis decâtplătite, un raport care ar pune pe butuci orice companie deservicii online.

Soluţia vine prin inovaţia tehnică numită Gravity, o aplicaţiecare limitează costurile prin abilitatea de a deservi milioane declienţi printr-un număr redus de terminale.

Privind spre viitor

Se spune că orientarea LogMeIn pe o nişă atât de specializatăi-ar limita potenţialul, dar Michael Simon crede că telefoanelemobile inteligente, autoturismele dotate cu o conexiune la internetşi alte astfel de echipamente vor forma baza cererii pentruprodusele companiei sale.

Greg Moskowitz, analist IT la Cowen and Company, se aratăsceptic în privinţa dezvoltării unei baze atât de largi deaplicaţii pentru LogMeIn, dar se arată încântat de potenţialul deevoluţie al produselor în jurul terminalelor mobile Apple şi altelefoanelor mobile inteligente.

"Au luat-o înaintea companiilor cu care concurează, deşi acesteasunt mult mai mari", a declarat Moskowitz.

În viitorul apropiat, LogMeIn intenţionează să intre încompetiţie cu giganţi ca Cisco Systems, Microsoft sau IBM pe piaţaproduselor pentru conferinţe şi a celor pentru schimbul de dateonline.

Analiştii cred că va fi complicat pentru compania maghiară cusediul lângă Boston să dea o nouă lovitură, având în vederedimensiunea şi forţa noilor săi competitori.

Cine este Michael Simon

  • Vârstă: 45 de ani.
  • Este licenţiat în inginerie electrică la Universitatea dinNótre Dame şi deţine un MBA la Universitatea St. Louis.
  • În 1995 fondează compania de jocuri online Uproar pe care ovinde în 2001 către Vivendi Universal Games.
  • În 2003 pune bazele companiei LogMeIn. Veniturile companieicresc de la 19 milioane de euro în 2007 la 54 de milioane deeuro.
  • Produsele LogMeIn se regăsesc în Top 25 ale celor mai căutateaplicaţii ale Apple Store.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO