Business Internaţional

Mars a parasit WPP pentru Omnicom

04.10.2004, 00:00 13

Compania Grey Global a pierdut unul din cei mai importanti clienti pe domeniul publicitar, gigant al industriei alimentare si a dulciurilor, la numai cateva zile dupa ce a fost de acord cu o preluare de catre WPP, informeaza Financial Times.
Anuntul a insemnat o pierdere pentru WPP, dar nu a reprezentat o surpriza nici pentru compania de servicii de marketing si nici pentru investitorii sai. Potrivit unor surse familiare cu licitatia in care a fost implicata Grey Global, posibilitatea "dezertarii" gigantului Mars era cunoscuta companiei WPP inainte ca aceasta sa lanseze oferta sa in valoare de 1,5 miliarde dolari, pe 13 septembrie.
Nici investitorii nu au parut prea impresionati de piederea de clientela, iar actiunile WPP, cea de a doua companie de servicii de marketing din lume, au inregistrat la sfarsitul saptamanii trecute o crestere de 2,5 pence, pana la 514,5 pence pe actiune.
Joi, Mars a declarat ca este pe cale de a-si consolida toata activitatea de publicitate in cadrul diviziilor BBDO si TBWA ale Omnicom, cel mai mare grup de servicii de marketing din lume.
Compania din industria alimentara a afirmat ca va recurge in continuare la serviciile Grey Global, pentru activitati publicitare mai putin traditionale, cum ar fi publicitatea interactiva, marketingul direct si vanzarile promotionale. Acest gen de servicii, care includ, de exemplu, marketingul on-line al bomboanelor M&M, au un mare potential de a aduce profituri.
WPP a anuntat ca se asteapta ca tranzactia de cumparare a grupului Grey sa fie finalizata pana la sfarsitul anului.
ioana.leaua@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO