Business Internaţional

O afacere de succes pe timp de criza: magazinele second-hand

11.10.2009, 23:17 204

Recesiunea a afectat multi retaileri mari din Statele Unite,insa in aceasta perioada afacerile retailerilor mai mici careaprovizioneaza piata second-hand sunt infloritoare, scrie agentiade presa Thomson Reuters.

In luna august, National Association of Resale & ThriftShops (NARTS) a anuntat ca un sondaj pe care l-a realizat cuprivire la vanzarile pe trimestrul doi din acest an comparativ cuaceeasi perioada a anului trecut a indicat o cifra de afaceri increstere in sectorul second-hand.

"Din cele 263 de magazine incluse in sondaj, 64,1% au declaratca vanzarile au crescut, cu o medie de aproximativ 31%, 11,5% audeclarat ca vanzarile au ramas aproximativ neschimbate, iar 24,4%au spus ca au inregistrat un declin al vanzarilor", conformasociatiei.

Half Price Books cu sediul in Dallas, o companie carecomercializeaza in principal carti si reviste uzate, a asistat la ocrestere a vanzarilor si intentioneaza sa deschida noimagazine.

Compania a deschis patru noi magazine pana acum in acest an, noimagazine urmand a fi deschise in toamna. In prezent compania detine106 magazine in 16 state.

"Vindem mai multe carti ca niciodata. Totul a inceput anultrecut, cand oamenii au inceput sa vina sa vanda carti pentru aavea bani de benzina", a declarat Kathy Doyle Thomas,vicepresedinte executiv pe marketing si real estate.

Un astfel de succes este o raritate in contextul unei crizefinanciare care a aruncat milioane de americani in somaj si i-afacut pe multi sa se gandeasca de doua ori inainte de a facecumparaturi.

Macy's anunta in ianuarie ca inchide 11 magazine cu rezultateslabe in perioada de recesiune, iar retailerul de diamante sibijuterii Zale inchide mai multe magazine, acestea reprezentanddoar doua dintr-o serie de exemple.

Vanzarile Half Price Books din anul fiscal trecut (incheiat pe30 iunie) au inregistrat o crestere de 10% incluzand vanzarilemagazinelor noi.

Originile lantului sunt modeste. Acesta a fost lansat in 1972 decatre activisti ecologisti cu 2.000 de carti din bibliotecilefondatorilor.

Si alti retaileri second-hand cu origini umile se bucura desucces, cel putin in parte datorita recesiunii.

My Sister's Closet este un lant de zece magazine carecomercializeaza "imbracaminte reciclata de marca". Lantul esteadministrat de fondatoarea Ann Siner si surorile acesteia, Jenny siTess.

Businessul a fost lansat in 1991, cu un magazin in Phoenix, careoferea imbracaminte de calitate pentru femei.

"Produsele noastre sunt in mod tipic uzate. Un produs care sevinde nou cu 100 de dolari il gasiti la noi cu 10 dolari", adeclarat fondatoarea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO