Business Internaţional

Piata americana, cea mai puternica pentru PPR

08.11.2005, 19:56 14

PPR, grupul francez din domeniul articolelor de lux si retail, se asteapta sa obtina cele mai bune rezultate in ceea ce priveste vanzarile de articole de lux pe piata americana in urmatorii cinci, pana la zece ani, in contextul in care imigrantii achizitioneaza articole cum ar fi posete scumpe si bijuterii, relateaza Financial Times.

Francois Henri Pinault, director executiv al grupului francez, a declarat pentru Financial Times ca se asteapta ca rata de crestere inregistrata pe piata americana a articolelor de lux sa fie de 7% pe an in urmatorii cinci ani, cu mult peste rata globala anuala de crestere de 5% anticipata de Gucci Group, o filiala a PPR , in luna decembrie.

Pinault, ce a preluat conducerea PPR in luna mai, a declarat: "Puterea economica a Americii deriva din diversitatea populatiei sale. Acest lucru este valabil in special in cazul industriei articolelor de lux".

Grupul, ale carui 10 marci includ Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Boucheron si Sergio Rossi, vrea sa-si reduca dependenta de piata franceza, ce reprezinta inca 60% din veniturile sale.

Se asteapta ca imigrantii chinezi, indieni si hispanici sa alimenteze o mare parte a cresterii obtinute de pe piata americana, ce reprezinta 20% din vanzarile de articole de lux inregistrate de PPR, fiind insa si piata cu cel mai rapid ritm de dezvoltare.

Pinault a mai declarat: "In toate domeniile in care activam, suntem lideri in Franta. Depindem insa prea mult de economia franceza. Drept rezultat, principala noastra prioritate este dezvoltarea companiei pe plan international".

Grupul PPR a fost fondat de tatal lui Pinault, Francois Pinault, fiind initial o companie ce opera in domeniul prelucrarii lemnului. Holdingul PPR, Artemis, detine de asemenea casa de licitatii Christie''s.

Luna trecuta, HSBC a indicat in cadrul unui raport ca marile grupuri europene din domeniul articolelor de lux, cum ar fi LVMH, Richement si PPR, au obtinut 18% din vanzari de pe piata Statelor Unite.

HSBC estimeaza ca in perioada 2004-2009, aceasta piata va inregistra o rata anuala de crestere de 12%, comparativ cu o medie de 9% pe plan global.

Pinault, aflat la New York pentru o ceremonie in onoarea lui Stefano Pilati, designer Yves St Laurent, a declarat ca redresarea YSL reprezinta o prioritate. PPR a achizitionat YSL in 1999, cand designerul avea 14 magazine.

YSL, ce a inregistrat pierderi de 70 de milioane de euro anul trecut, a fost nevoita sa-si dubleze veniturile pana la 300 de milioane de euro, a declarat Pinault.

In acelasi timp, Pinault a declarat ca nu considera ca declinul dolarului va influenta negativ vanzarile de pe piata americana, in parte pentru ca majoritatea marcilor intentioneaza sa se adreze in mai mare masura segmentului superior al pietei.

"Cea mai bine vanduta poseta Gucci a costat anul acesta 850 de dolari. Anul trecut, cea mai bine vanduta poseta costa 600 de dolari," a declarat acesta.

"Toate diviziile noastre au ocazia de a creste in mod organic," a declarat Pinault.

Printemps, lantul francez de magazine al grupului, isi deschide primul nou magazin din ultimii 20 de ani. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO