Business Internaţional

Piata de shopping din Ungaria creste cu 12%

02.03.2005, 00:00 17

Consumatorii maghiari sunt nerabdatori sa beneficieze de conditii imbunatatite in magazine, oferite de noul centru comercial Kerepesi Park. Acesta se intinde pe 112.000 de metri patrati, cu 12% mai mult decat suprafata disponibila pana in prezent, se precizeaza in raportul specialistilor de la Cushman & Wakefield Healey and Baker, preluat de The Budapest Sun.


Raportul estimeaza ca proiecte precum Kerepesi Park, un centru de 32.000 de metri patrati in centrul Budapestei, precum si altele care vor fi dezvoltate atat in capitala, cat si in provincie, vor face ca spatiul total de retail din Ungaria sa depaseasca nivelul de un milion de metri patrati pana la sfarsitul anului 2006.


"Cererea este mare si in ciuda maturizarii pietei de shopping din Budapesta, estimam ca in urmatorii ani vor fi finalizate niste proiecte noi, care vizeaza nisele din piata", a declarat John McKie, director de retail la firma care a realizat raportul. Noile aparitii, care ajung in medie la 56.000 de metri patrati pe an, semnifica o accelerare a shopping center-urilor comparativ cu anul 2003, cand au fost inaugurate magazine pe o suprafata de 15.000 de metri patrati.


Totusi, tinand cont de boom-ul constructiilor din perioada 1998-2001, cand 160.000 de metri patrati de mall-uri au fost dati in folosinta in Ungaria in fiecare an, evolutiile din ultimii doi ani sunt oarecum modeste.



Asemeni celorlalte sectoare, Ungaria a fost ajunsa din urma si in multe cazuri si depasita de tarile vecine. In timp ce consumatorii maghiari beneficiaza de 900.000 de metri patrati de spatii moderne de cumparaturi, adica 90 de metri patrati/locuitor, Cehia are in prezent 1,1 milioane de metri patrati, adica 107 metri patrati pe locuitor. Iar cei 300.000 de metri patati care se previzioneaza ca vor fi construiti fac diferenta chiar mai pronuntata.



Raportul arata ca Polonia conduce pe acest plan, urmand ca alti 1.600.000 de metri patrati de spatiu sa fie dati in folosinta in urmatorii doi ani. 
cristina.marina@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO