Business Internaţional

Pontiac, simbolul unei generaţii de maşini americane, a devenit istorie

Pontiac, simbolul unei generaţii de maşini americane, a devenit istorie

Autor: Gabriel Razi

02.11.2010, 23:55 444

Pontiac, una dintre mărcile simbolice ale industriei auto dinStatele Unite, a fost trasă pe linie moartă de către GM, scrie BBCNews. Evenimentul are loc la un an după ce compania-mamă GeneralMotors a luat decizia de a renunţa la marcă după un proces derestructurare masivă. Înfiinţat în 1926, Pontiac a devenit imagineagenerică a muscle-car-ului american prin modele extrem de popularecum ar fi Bonneville, GTO sau Firebird TransAm.

Astfel de autoturisme au devenit staruri în filmele de la Hollywooddin anii '60-'70, însă cifrele de vânzări s-au aflat într-ocontinuă scădere începând cu anii '80. Modelul sport GTO a instalatsupremaţia mărcii în anii 1960, la sfârşitul cărora a fost atinsmaximul istoric de vânzări anuale de aproape un milion de unităţi.Un GTO din 1967 asemănător celui folosit de Vin Disel în filmul"Triplu X" poate fi cumpărat în urma unei licitaţii online la unpreţ începând cu 50.000 de dolari. Pontiacul Trans Am, modificat încele mai mici detalii pentru a fi precum cel condus de DavidHasselhoff în serialul anilor '80 "Knight Rider" are un preţ mininde 40.000 de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO