Business Internaţional

Toyota devine numarul 1 in industria auto

Toyota devine numarul 1 in industria auto
25.04.2007, 19:05 22

Toyota a preluat de la GM titlul de cel mai mare producator auto din lume. Toyota a vandut mai multe automobile si camioane decat General Motors in primul trimestru, pe fondul cererii mari pentru modelele Corolla si Camry, scrie Bloomberg.
Pe plan global, vanzarile Toyota au avansat cu 9,2% pana la 2,35 milioane de unitati, in timp ce GM a inregistrat o crestere cu 3% a vanzarilor pana la 2,26 milioane de unitati.
Toyota a reusit sa-si consolideze cota detinuta din piata americana, piata locala a GM, in urma finalizarii constructiei a celei de-a sasea fabrici nord-americane in San Antonio anul trecut. Cererea pentru modele cu un consum redus , inclusiv Prius, se afla in crestere, in timp ce vanzarile de camioane usoare realizate de GM scad pe fondul preturilor mai ridicate ale carburantilor.
In SUA, vanzarile Toyota au crescut cu 13% pana la 2,54 milioane de unitati anul trecut, determinand compania sa construiasca mai multe fabrici. Producatorul a declarat in februarie ca isi va deschide cea de-a opta fabrica in Mississippi in 2010.
CEO-ul GM Rick Wagoner a declarat ca "o luna sau un trimestru nu constituie o tendinta", arata Julie Hamp, purtator de cuvant al GM. "Sunt rivali formidabili, insa intentionam sa ne pastram pozitia de lider."
Vanzarile Toyota le includ pe cele realizate de subsidiarele Daihatsu Motor si Hino Motors. Vanzarile Toyota sunt asteptate sa avanseze cu 6% pana la 9,34 milioane de unitati in 2007, a declarat producatorul auto in luna decembrie. In acest an, productia va creste cu 4% pana la 9,42 milioane de automobile.
Devansarea GM "nu este ceea ce ne dorim, fiind doar rezultatul a ceea ce facem", a declarat presedintele Toyota, Katsuaki Watanabe, pe 22 decembrie.
Toyota, care a castigat probabil mai mult decat orice alta companie in Japonia in anul fiscal trecut, este asteptata de unii analisti sa surclaseze GM, devenind cel mai mare producator de automobile din lume pe o baza anuala in acest an, ajutata de modele ca RAV4 SUV, Yaris si Prius.
Actiunile GM au avansat cu 41% in ultimele 12 luni. Actiunile Toyota, care au pierdut 7 procente in acest an, au scazut ieri cu 0,5% pana la 7.370 de yeni, valoarea companiei fiind de 13 ori mai mare decat cea a GM. Actiunile GM au scazut cu 3,2% pana la 30,67 dolari.
"Era clar ca Toyota urma sa devanseze GM in acest an, insa acest lucru s-a intamplat mai devreme decat era de asteptat", a declarat Yasuhiro Matsumoto, analist in cadrul Shinsei Securities din Tokio. "Aceasta este probabil prima data cand Toyota a devansat GM din punct de vedere al vanzarilor trimestriale."
Toyota isi construieste cea de-a saptea fabrica in zona nord-americana in Ontario, Canada. Compania a declarat ca doreste sa poata construi 2 milioane de automobile pe an in America de Nord pana in 2008, in crestere de la aproximativ 1,5 milioane in 2006.
Toyota si-a majorat cheltuielile de capital cu 1,4% pana la un nivel record de 1.550 de miliarde de yeni (13,1 miliarde de dolari) in anul fiscal incheiat in martie comparativ cu un an in urma. In acelasi timp, producatorul auto isi majoreaza productia in tari ca Rusia, China si Thailanda.
Producatorul auto a estimat o crestere a profitului net de 13% pana la 1.550 de miliarde de yeni pentru anul fiscal incheiat pe 31 martie, in timp ce vanzarile au avansat probabil cu 10% pana la 23.200 de miliarde de yeni.
Luna trecuta, GM a raportat un profit net de 950 de milioane de dolari, al doilea profit trimestrial in doi ani, dupa ce a inchis fabrici, a eliminat locuri de munca si a redus cheltuielile pe sanatate pentru a trece peste pierderile de peste 12 miliarde de dolari inregistrate in 2005 si 2006.
Wagoner incearca sa majoreze vanzarile pe piete emergente ca Rusia, India si China.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO