Business Internaţional

Vanzarile de pe pietele din Europa de Est urca profiturile Volvo la 427 mil. euro

07.02.2008, 20:00 17

Volvo, al doilea mare producator auto din lume, a anuntat o crestere cu 9,8% a profitului din ultimul trimestru al anului trecut, datorita vanzarilor masive din Europa de Est care au compensat declinul SUA, scrie Bloomberg. Profitul net a crescut pana la 628 de milioane de dolari (427 mil. euro). De asemenea, vanzarile au crescut cu 25%, pana la 84,6 miliarde de coroane suedeze (9 mld. euro). Directorul executiv al companiei suedeze, Leif Johansson, a estimat ca piata europeana de autovehicule comerciale va creste cu pana la 10% in 2008, iar "cererea din America de Nord va ramane scazuta, ca urmare a declinului economic. Veniturile diviziei de camioane Volvo de pe piata americana au scazut cu 46%, iar cele din Europa au crescut cu 16%. "A fost trimestru mixt", este de parere Anders Bruzelius, analist la Sweden Bank. "Pe de-o parte vanzarile au crescut, iar de cealalta, profitul a fost sub asteptari." Profitul pe intreg anul 2007 a scazut cu 8,2%, pana la 14,9 miliarde de coroane suedeze (1,5 mld. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO